Annons

Irriterande reklam.

Produkter
(logga in för att koppla)

spotmatic

Aktiv medlem
Jag stör mig på reklamen som poppar upp på förstasidan.
Förut var det reklam för en Canonkamera, som började spela musik rätt som det var. Nu är det reklam för en Sonykamera som lägger sig över förstasidan när man för muspekaren över sidan och sen måste tryckas bort varje gång. Klart irriterande tycker jag.
Jag har inget emot reklamen som ligger utmed sidorna.

Men frånsett det här så tycker jag att Fotosidan på senare tid blivit ännu bättre, än den var tidigare.

// Greger.

Jag stör mig på reklamen som poppar upp på förstasidan.
Förut var det reklam för en Canonkamera, som började spela musik rätt som det var. Nu är det reklam för en Sonykamera som lägger sig över förstasidan när man för muspekaren över sidan och sen måste tryckas bort varje gång. Klart irriterande tycker jag.
Jag har inget emot reklamen som ligger utmed sidorna.

Men frånsett det här så tycker jag att Fotosidan på senare tid blivit ännu bättre, än den var tidigare.

// Greger.

Jag håller med om alltihop.
Lars

Reklamen går _bara_ igång om man lägger muspekaren över reklamytan och låter den räkna ner från 3-2-1. Så man får aktivt starta den.

Reklamen går _bara_ igång om man lägger muspekaren över reklamytan och låter den räkna ner från 3-2-1. Så man får aktivt starta den.

Jaha då förstår jag. Det fungerar säkert bra med en mus då. Jag har använt bärbar Macbook med pekplatta. Då flyttar man muspekaren med flera svep, så den blir stilla emellanåt. Det är väl det som gjort att den öppnat sig utan avsikt.
Ta inte kritiken för allvarligt. Det mesta är väldigt bra på fotosidan.
Hälsningar
Lars Hedin

Fast jag tycker att aktiviteten för att starta reklamen är väldigt liten. Jag lyckas med att starta den gång på gång av misstag.
Men jag får försöka lära mig att föra ner muspekaren på höger sida eller dra den runt reklamen.
Den andra reklamen som går mitt på sidan. Den från Scandinavian photo. Upplever jag inte som störande.

Ha det gött.// Greger

Vadå, reklam? jag ser ingen reklam överhuvudet taget på förstasidan och nu när jag skriver det här så sitter det en frimärksstor lite ruta uppe till höger med reklam för Cyberphoto. Den tål jag eftersom jag är nöjd kund hos dom. Jag har Firefox med Ad Block + och No Script. Det senare kan vara lite lurigt, men man lär sej att kolla i underkanten på fönstret om det blockerar något som är önskvärt.

Lite kul att det ses som en självklarhet vilken webläsare man använder här, efterssom ingen nämner vilken... Adblock är vad jag vet endast för firefox, men ändå :) Kör själv adblock och ser bara cyberfotos, men blir den animerad eller det minsta störande så blockas den också!

Min lösning på detta och andra "bekymmer" är att bara besöka Fotosidan ~1 gång/kvartal.
Då står man ut med en hel del då man vet att det kommer att dröja tills nästa gång!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar