Med en D70 räcker inte 512 mb kort särskilt länge. Down under är ju inte heller ett riktigt billigt land, så att bränna till cd kan kosta en del. Det finns billiga bärbara hårddiskar med cf-kort om du har begränsad budgett (tex har Dustin en billig kopiator som tillsammans med en 40GB hårddisk kostar totalt 1840 SEK). Dessa fungerar bra, men kan ingenting annat än att lagra data. Själv har jag en Tripper, som är en tidig variant av "hårddisk med CF-läsare". Det jag saknar med den är at kunna sitta och sortera bilder i lugn och ro när man har tid med det. Jag kommer därför att köpa Epsons nya, som kan visa bilderna på en bra skärm (tydligen även vissa RAW, eller i varje fall jpg-en i RRAW-filen). Då kan man på flyg, tåg, och andra dödtider sortera och deleta taskiga bilder, och komma hem med en rimlig mängd grovsorterade bilder. Så, för att sammanfatta: behöver du bara lagring, köp en hårddisklåda med cf-läsare. Behöver du även skärm måste du läsa in dig på vilken du vill ha och fungerar med Nikons RAW. Men då blir det också ca tre gånger så dyrt.
mvh
Bent