Annons

Ipod Photo

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas.Magnusson

Aktiv medlem
Såg att man till Ipod kan köpa ett tillbehör så att man kan tömma kamerans minneskort till den. På listan över kompatible modeller finns dock inte Pentax k10D med... Eller rättare sagt den är inte testad. är det någon som vet ifall de fungerar att dra över bilderna direkt till en ipod ifrån k10d???
 
Du menar "iPod Camera Connector"?
Den fungerar utmärkt med min *ist DS, har faktiskt inte testat med min K10D än men får väl ta och göra det. Dock ska det inte vara någon skillnad för det är ju samma protokoll...

RAW visas dock inte, fast de flyttas över.
JPEG visas.

Hälsar
R
 
Ja precis en sådan menar jag, Går det snabbt att föra över bilderna mellan kameran och ipoden? Sökte på google och det stod att det kunde ta 45 minuter att dra över ett 1Gs kort. Låter rätt segt
 
Andreas.Magnusson skrev:
Ja precis en sådan menar jag, Går det snabbt att föra över bilderna mellan kameran och ipoden? Sökte på google och det stod att det kunde ta 45 minuter att dra över ett 1Gs kort. Låter rätt segt

Mmm jag har en sån där Ipod photo med camera connector. Jag rekommenderar då inte till att tömma bilder annat än under pistolhot eller yttersta nödfall.
Med undantag om du fotograferar mindre jpg-filer.

Batteritiden på en pod är också ganska begränsad, och kameraanslutningsadaptern knycker ju platsen för laddaren. Men det finns ju andra billiga lösningar, som en syncbox. Där kan du ansluta din kortläsare i ena änden och din lösa hårddisk i den andra. Kostar några hundringar.

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=54955&product_id=496178
 
Jag läste ett test på Ipoden, tror att det var i FOTO, och det var ju direkt löjligt att ens ha den funktionen när det tog den tid det tog. Har för mig att de tömde ett snabbt 2Gb kort på 80 minuter och efter det var Ipodens batteri dessutom tömt. Så som föregående talare uttryckte det kan det väl vara ett alternativ under pistolhot. Har för mig att testvinnaren tömde kortet på 7 minuter. Dock hade den ingen möjlighet att visa bilder utan var bara en stöttålig laddningsgrunka till just för att kunna ladda över kortets innehåll.
 
Tack för tipset ang. synboxen. Alternativ det till är väl att köpa en mediaenhet. Jag vill då ha en billig sådan, som bara har ändamålet att spara foton Några förslag?
 
Äh, det finns faktiskt en annan lösning för att använda iPod som bildlagrare. En grunka som du stoppar i minneskortet i och som kopplas direkt in i bottenkontakten på iPod:
http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=733122&product_id=408554

Det går mycket fortare än att dra en sladd mellan kameran och iPod, och du slipper ju dessutom slita på kamerans batterier.

Kostar en hundring mer än Apples camera connector.
Funderar faktiskt på att skaffa Belkins själv.
Tyvärr är den något större än Apples egen lösning.

Belkin Media Reader fungerar med 3:e och 4.e generationens (Photo/Colour) iPod, ej 5:e generationens (iPod Video).

Hälsar
R
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.