Annons

iPod Photo!

Produkter
(logga in för att koppla)
Japp, men den ska vara lååååångsam och dra myyyycket batteri har jag hört.
Jag är fortfarande nöjd med mitt Tripperköp. :)
 
Jag ha mer pepp på att den är dålig!
Vill inte känna att jag gjort bort mig. Har precis köpt en ipod + en hdd.
 
en trist sak med iPod är att alla garanti och reparations ärenden är svinjobbiga med Apple... det är orsaken till att jag inte köper den.
 
Oj, oj, oj, snacka om att skumma marknaden... till våren kommer nog en iPodPhoto med kortläsare, allt för att kränga nytt hela tiden.

Redan iPodmini höll på att få mej att trilla dit fast jag ingen behöver... nu skrinlägger jag alla planer på digital plånbok till våren... höll på att köpa en så sent som igår.
 
Inte för att jag funderat på ipod sedan tidigare, men såndär feltänk (om det nu inte är avsiktligt som KG är inne på) får mig än mindre intresserad. iRiver har sin H300-serie med USB OTG, iAudio är på gång med sin M5 som har samma funktion. Apple kommer att tappa markandsandelar till alla som inte är designfreaks. Inga funktioner och dålig drifttid? Nej tack! Inte jag. H300-serien må vara ful som stryk, men det ser man ju inte när spelaren ligger i fickan/väskan.

Edit:
Vad jag förstått så lagras dessutom nerskalade bara för att beräkningskapaciteten är för dålig för att få lite fart på visning stora bilder.
 
kom och köp konserverad gröt!

Allting går att sälja med mördande reklam.
I Apples fall heter det design - och visst är de snygga, men det kostar, och servicenivån är låg, reservdelar finns inte mm.
Så jag håller mig iskall till allt vad Apple-prylar heter. Det är en religion!
Ja, det kommer ett uppsjö av andra, billigare koncept, med samma eller bättre funktionalitet men kanske inte i samma hippa Cuppertino-design.

Titta på t ex Archos prylar, t ex, där finns t o m Open-source-alternativ till operativsystem till dem... och det är standardhårddiskar och vanliga uppladdningsbara AA-batterier. Det är bättre, om än fulare!
 
Jag har precis beställt en ny 20GB iPod för 900 kronor (2900-2000 i rabatt). Tänkte ha den som back up till min PowerBook och för att spela MP3. Att lägga 5000 för en iPod Photo som inte har kortläsare känns magstarkt.
 
Den är framförallt till för att ha som portabel skivsamling och fotoalbum. Inte mellanlagring.

All sin musik och alla sina bilder i fickan. Mysigt!
 
emil t skrev:
Den är framförallt till för att ha som portabel skivsamling och fotoalbum. Inte mellanlagring.

Man kan väl inte komma ifrån att det är rätt dumt att man inte kan ladda in bilderna direkt från kameran. Att behöva gå via en dator är ett onödigt steg.
 
HDFS) (KGS skrev:
2000 kronor i rabatt? som kompensation för vad??

Apple ger 2000 i rabatt om man beställer en iPod samtidigt som man beställer en PowerBook. Men det gäller nog bara studenter (som får rabatt redan på grundpriset och PoweBooken). Tur att sambon är student... :)
 
Förstod väl att det var nån hake ;-)
Studenter har jag i familjen, men nån ny PowerBook e inte på G än...
 
froderberg skrev:
Man kan väl inte komma ifrån att det är rätt dumt att man inte kan ladda in bilderna direkt från kameran. Att behöva gå via en dator är ett onödigt steg.

Mycket dumt, men det kommer nog i nästa version... å andra sidan borde Apple eller en framåt kameratillverkare kunna göra ett program för att ansluta kameran till iPoden o tömma via USB-kabeln!?
 
Re: kom och köp konserverad gröt!

mazeson skrev:
Titta på t ex Archos prylar, t ex, där finns t o m Open-source-alternativ till operativsystem till

Jag vill iofs minnas att jag sett någon som installerat Linux på sin ipod, men jag kan minnas fel.
Men jag håller med, som säkert framgått av mitt inlägg ovan. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.