Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ipad-app som visar bilder direkt från kameran?

Produkter
(logga in för att koppla)
Man behöver väl ingen accesspunkt för att Eye-Fi ska fungera? Såvitt jag minns fungerar det att köra direkt mot iPhone eller iPad i AdHoc-läge. Nu kan jag inte testa, då jag lyckades gömma mitt Eye-fi-kort då jag blev arg på att det var så instabilt ...

Stämmer!
Instabilt? Glöm inte uppdatera firmware!

Huh. Fattade inte det där. Men var väl lite snabb i mitt svar.
Vet inte hur du menar, men jag har iaf löst det så bilderna tankas ner till min iPhone/iPad (kvittar) som sedan direkt synkar till min dropbox som i sin tur är kopplad direkt till LR autoimport.

Kör jag via dator så är jag hemma och så synkas den till hemnätverket och därefter samma upplägg att bilderna lägger sig i dropbox som direktlagrar den i molnet för tillgång till iPhone/iPad eller annan internetåtkomst samtidigt som LR autoimporterar bilderna.

Tänka på det så har jag aldrig behövt försöka koppla eye-fi direkt via datorn direkt.

/Stefan R. Nilsson

Låter mycket intressant. Jag har precis beställt ett kort med wifi (Transcend 32Gb) från Cyberphoto och är intresserad av det flöde du beskriver. Var ställer du in och styr upp hur bilderna hamnar där du vill och har du dom liggande i Dropbox eller bara tillfälligt innan du fått in dom i LR?
Är det inte segt att ladda över dom till Dropbox den vägen om man har många tunga RAW?
Får du upp dom med Live-visning allt eftersom du tar dom då på iPad?
Vilken app använder du?

Senast ändrad:
Enkelt. Eye-fi skickar över den till iphonen och bilderna lägger sig i Kamerarullen. Dropboxappen är inställd att synca alla bilder i kameraullen till dropboxen.
Jag skickar bara jpg i mediumstorlek eftersom det är till för preview och ev publicering på ex facebook. Har en app för snabbredigering ifall jag vill fixa till den på plats.
RAW filerna ligger kvar på CF kortet och det är dessa som ör viktig för senare skede. Ifall mot all förmodan CF kortet går sönder eller blir stulen så finns backbilder som jpg på iphone, molnet och i datorn (ifall man har datorn igång hemma med internet)

/Stefan

Enkelt. Eye-fi skickar över den till iphonen och bilderna lägger sig i Kamerarullen. Dropboxappen är inställd att synca alla bilder i kameraullen till dropboxen.
Jag skickar bara jpg i mediumstorlek eftersom det är till för preview och ev publicering på ex facebook. Har en app för snabbredigering ifall jag vill fixa till den på plats.
RAW filerna ligger kvar på CF kortet och det är dessa som ör viktig för senare skede. Ifall mot all förmodan CF kortet går sönder eller blir stulen så finns backbilder som jpg på iphone, molnet och i datorn (ifall man har datorn igång hemma med internet)

/Stefan

Har du en App till Eye-fi där du talar om att bara skicka Jpeg då?

Har du en App till Eye-fi där du talar om att bara skicka Jpeg då?

Eye-fi har en egen app till sitt kort. Men det finns andra appar som kan sköta det. Själva dropbox syncen sköter dropboxappen utan Eye-Fi. Alla kort som hamnar i Kamerarullen skickas ut till cyberspace.
Sen de som har delat albumet med andra dropboxanvändare får ju tillgång till bilderna diekt.

/Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar