Annons

Intresserad av kurs- och bildvisningshelg?

Produkter
(logga in för att koppla)
mohei skrev:
Norstedts stora svenska ordbok
seminaˈri|um subst. -et -er
1 undervisning i gruppform vid universitet eller högskola vanl. upplagd som en diskussion av ngt vetenskapl. problem och med krav på aktivt deltagande av alla de närvarande 〈jfr föreläsning, lektion〉: seminarieform; seminarieundervisning; seminarieövning; institutionen har ~ varje tisdag; hon lade fram ett preliminärt kapitel ur sin avhandling på -et
□ äv. om personerna som deltar i detta högre -et sammanträder; han lanserade en djärv teori inför det förvånade -et
□ äv. utvidgat till icke-akademiska sammanhang, ofta med tonvikt på tillförande av ny kunskap etc. biståndsarbetarna anordnar ett ~ om Tanzania
2 typ av skola för högre, yrkesinriktad utbildning i vilken teori och praktik varvas; särsk. för utbildning av lärare e.d. 〈mest hist.〉folkskoleseminarium; förskoleseminarium; hushållsseminarium; prästseminarium; slöjdlärarseminarium


Norstedts stora svenska ordbok
kurs subst. ~en ~er
1 viss mängd kunskap som inhämtas under given tidsperiod i grupp och med lärarledd undervisning; som en del av längre utbildning el. som kortare utbildning inom visst område: kursbibliotek; kursbok; kurskrav; kurslitteratur; grammatikkurs; en svår ~; läsa in ~en på egen hand; allmän ~; särskild ~
□ äv. mer konkret med tonvikt på undervisning m.m. kursavgift; kursdeltagare; kursgård; kurskamrat; kursledare; kursplan; distanskurs; korrespondenskurs; kvällskurs; ~en börjar nästa måndag; gå på ~
□ äv. om deltagarna i sådan aktivitet

Så vad är det vi håller på att planera ihop i detta fallet? ;)
 
Kul!

Kul att tråden mognat!

Toppenide Janne. Om man jämför med andra evenemang så skulle en femhundring exklusive mat kännas billigt för mig.

Martin
 
Kanon bra idee. Jag tycker att det låter jätte roligt och ett upplägg med lite olika kurser under de olika dagarna tror jag blir jättebra.

För mig känns 500 kr för en helg helt ok.

Det borde absolut inte vara några problem att få ihop 50 personer.
 
ok, Jag skall grubbla ett par dagar. Kurser och bildvisningar av fotosidanfolk, presentationer av Nikon och Canon samt några överaskningar skall det nog kunna bli.

F-n, jag trodde hustomtetiden var förbi, men jag är tydligen som jag är.
 
hehe, du har nog rätt Peter ;)

Det har dykt upp nya möjligheter att fixa detta, så jag ligger lågt en stund och återkommer.
 
Bara de stora?

Hej,
jag ansluter mig oxå till dem som är beredd att betala ca 500:- för en foto-helg. Det är bra att maten är utanför, så får var och en välja hur mycket det ska kosta.
Men varför får inte Minolta, Pentax.. vara med? Blir kanske mer svårhanterligt med många "sponsorer"?
 
Toppenidé, kan tänka mig att hänga på (beroende på datum så klart)!

När det gäller priset, så tror jag inte att vi kommer undan under 1500:- för konferens, mat och logi om vi inte blir sponsrade av Nikon och Canon.
 
Blir det kurser/seminarier för blåbär också?

Hej Janne!

Kommer fotohelgen (välj kurs/seminarium eller konferens efter eget godtycke...*ler*..) att innehålla något av det grundläggande i fotografering för oss (läs mig, men förhoppningsvis inte den enda på denna nivå) som är nybörjare vad gäller digitalt/analogt foto? I så fall är mitt intresse stort!

Vore ju bra om det även fanns möjliga alternativ att antingen betala för ett helt "paket" inkl mat/logi m m eller att man själv fixar kost och logi men bara betalar för det program som erbjuds samt lokalhyror och vad som nu mer kan dyka upp i dessa kostnader på miniminivå. Kanske blir det alldeles för krångligt?

Hälsningar

nonno
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.