Annons

Intresserad av kurs- och bildvisningshelg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Om du tänker dig att du skulle ha möjligheten att anmäla dig till en fotohelg som skulle innehålla ett antal teoretiska fotokurser och intressanta bildvisningar... Allt ordnat med hjälp av medlemar på fotosidan

Om du tänker dig att detta ordnas under två intensiva heldagar för upp till 180 personer (men mer troligt 50 st) på en trevlig konferansanläggning i Stockholmstrakten.

Vad skulle du vara beredd att betala för detta om du inkluderar gemensam lunch, och fika och exluderar eventuell övernattning?
 
Senast ändrad:
Oj, det låter jättekul, skulle mer än gärna vilja vara med på det!
Har ingen aning ang kostnader och så men kanske 1000-1500 kronor skulle nog jag vara beredd att betala men måste tillägga att jag inte har en aning ang kostnader men är man så många borde väl boende gå att pressa pris på?
 
Med så många deltagare kan man knappast kalla det för kurs.
Snarare seminarium där man lyssnar på vad en föredragare säger.
Kostnad, som ett inträde till en fotomässa ungefär.
 
Hasse:

Jag kallade det inte kurs. Jag kallade det fotohelg, men vi kan kalla det fotoseminarium :)

Ett inträde till fotomässa... vad är det 100-150 spänn. Men vi får lägga till mat och fika då antar jag.
 
Arleklint skrev:
Hasse:

Jag kallade det inte kurs. Jag kallade det fotohelg, men vi kan kalla det fotoseminarium :)

Ett inträde till fotomässa... vad är det 100-150 spänn. Men vi får lägga till mat och fika då antar jag.

Låter bättre.

Men vad menar du? kallar det inte kurs.
Förnekar du vad du skrev i ditt tidigare inlägg som startade denna tråden?
Intresserad av kurs- och bildvisningshelg? Lite bättre koll får du väl ha över vad du skriver?
 
Jag skrev: "Om du tänker dig att du skulle ha möjligheten att anmäla dig till en fotohelg som skulle innehålla ett antal teoretiska fotokurser och intressanta bildvisningar... "

Men om vi återgår till det viktiga om priset. Låter 150:- + mat och fika rimligt i dina öron. Var det så du tänkte?
 
Hasse, snälla kalla det vad du vill, själv tycker jag det verkar som en kul tillställning (oberoende om vi kallar det semnarie, kurs, träff, meeting eller whatever) med möjlighet att träffa andra fotointresserade. Med lunch mm. så kan jag tänka mig att lägga en 300:ring....eller så.
 
hasse lundberg skrev:
Låter bättre.

Men vad menar du? kallar det inte kurs.
Förnekar du vad du skrev i ditt tidigare inlägg som startade denna tråden?
Intresserad av kurs- och bildvisningshelg? Lite bättre koll får du väl ha över vad du skriver?

Jag tror faktiskt att Janne har bättre koll än det flesta av oss här i fotosidan. Stor respekt till honom som orkar att arrangera projekter, utflykter, kurser och annat skoj för oss fotosugna som vill vidga sina kunskaper.

Jag är väldigt intresserad iaf!
 
Phunkey skrev:
Jag tror faktiskt att Janne har bättre koll än det flesta av oss här i fotosidan. Stor respekt till honom som orkar att arrangera projekter, utflykter, kurser och annat skoj för oss fotosugna som vill vidga sina kunskaper.

Jag är väldigt intresserad iaf!
För mig är denna diskussion avslutad.
Men jag tycker du ska ta och läsa första inlägget innan du klankar ned på mig.

Intresserad av kurs- och bildvisningshelg?
fotokurser

Om du inte finner ovanstående textsträngar i första inlägget vet inte jag vad du läser med.
 
hasse lundberg skrev:
För mig är denna diskussion avslutad.
Men jag tycker du ska ta och läsa första inlägget innan du klankar ned på mig.

Intresserad av kurs- och bildvisningshelg?
fotokurser

Om du inte finner ovanstående textsträngar i första inlägget vet inte jag vad du läser med.

Suck, att man kan reta upp sig på en sådan grej är ju bara larvigt. Det kan inte vara lätt för din omgivning med den inställningen du har.

Tycker inte att du framför någon nytta här så att slippa dig vore positivt för oss andra.

Och du, jag läser precis som med vad alla andra läser med, dock verkar det inte så självklart för vissa konstigt nog.
 
Denna fotokonferens - om alla är nöjda med begreppet - kom jag på att jag kunde fixa eftersom jag fått bra kontakt med ett konferansanläggning som kan ta 180 pers i en hörsal ;) eller färre i mindre lokaler.

EN tanke är att olika celebriteter från fs får berätta om sina specialområden och göra bildvisningar . Nyttigt för både dom och oss.

Vi kan bjuda in Nikon och Canon - kanske nån mer - så får dom babbla en stund :)

På två heldagar hinner vi med en del. Men om jag skall planera vidare på detta vill jag ha lite bättre respons än hitills.
 
Vårgårda fotoklubb ordnade ett tvådagars seminarium i våras. De tog 400 kr för föreläsningarna och bildvisningarna. Fika hade de ordnat så att man kunde köpa billigt, lunch skippade de helt (inte att rekommendera om man vill ha en pigg publik även på em) för att spara tid. Kring 400-500 kr går gränsen för mig.
 
Låter jättebra Janne, får höja till 340. Lunch 60*2 och fika 30*4 och lokal 100. Inte vet jag, har ingen aning om vad lokalen kan kosta.
Att få höra Canon och Nikon där vore finfint!
 
Norstedts stora svenska ordbok
seminaˈri|um subst. -et -er
1 undervisning i gruppform vid universitet eller högskola vanl. upplagd som en diskussion av ngt vetenskapl. problem och med krav på aktivt deltagande av alla de närvarande 〈jfr föreläsning, lektion〉: seminarieform; seminarieundervisning; seminarieövning; institutionen har ~ varje tisdag; hon lade fram ett preliminärt kapitel ur sin avhandling på -et
□ äv. om personerna som deltar i detta högre -et sammanträder; han lanserade en djärv teori inför det förvånade -et
□ äv. utvidgat till icke-akademiska sammanhang, ofta med tonvikt på tillförande av ny kunskap etc. biståndsarbetarna anordnar ett ~ om Tanzania
2 typ av skola för högre, yrkesinriktad utbildning i vilken teori och praktik varvas; särsk. för utbildning av lärare e.d. 〈mest hist.〉folkskoleseminarium; förskoleseminarium; hushållsseminarium; prästseminarium; slöjdlärarseminarium


Norstedts stora svenska ordbok
kurs subst. ~en ~er
1 viss mängd kunskap som inhämtas under given tidsperiod i grupp och med lärarledd undervisning; som en del av längre utbildning el. som kortare utbildning inom visst område: kursbibliotek; kursbok; kurskrav; kurslitteratur; grammatikkurs; en svår ~; läsa in ~en på egen hand; allmän ~; särskild ~
□ äv. mer konkret med tonvikt på undervisning m.m. kursavgift; kursdeltagare; kursgård; kurskamrat; kursledare; kursplan; distanskurs; korrespondenskurs; kvällskurs; ~en börjar nästa måndag; gå på ~
□ äv. om deltagarna i sådan aktivitet
 
Skall det bli nått av detta måste vi bli typ 40-50 stycken. Vi kan bli max 180.

En del har mailat och gillat idén.

Min tanke är två dagar. Varje dag innehåller några bildvisningar och några kurser i olika områden. Natur, studio, sport/action, mm mm. Vi inkluderar lunch och fm + em-fika och godis + fruktskålar finns alltid tillgängliga.

Vi försöker ta dit Nikon ena dagen och Canon andra dagen. För jag tror inte på paneldebatter ;)

Om jag skall fortsätta med detta tänk vill jag ha gått om folk som är intresserade. Maila mig och meddela om ni preliminärt är intresse. Meddela vad ni kan tänka er att betala per dag.

[email protected]
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.