fotobollfoto
Aktiv medlem
Viktigt är det kanske inte. Men det är en del av statistiken i trådstarten som trådstartaren vill diskutera.[...] Och varför är det viktigt att lika många kvinnor som män skriver på forumet? [...]
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Viktigt är det kanske inte. Men det är en del av statistiken i trådstarten som trådstartaren vill diskutera.[...] Och varför är det viktigt att lika många kvinnor som män skriver på forumet? [...]
Det är nog lika svårt att som kvinna kliva in i ett möte dominerat av män och ta plats som det är för en man att kliva in i ett möte dominerat av kvinnor och ta plats där.Åter till ämnet.
Hur kommer det sig att FS-forumet är så mansdominerat? Fotografi som helhet är ju en aktivitet/hobby/yrke som lockar både manliga och kvinnliga utövare. Varför är inte kvinnor/tjejer intresserade av att skriva här?
Vad är vitsen med att trycka 'Gilla' på vart och vartannat inlägg undrar jag lite OT?
Och varför är det viktigt att lika många kvinnor som män skriver på forumet?
Därför att 98 procent handlar om prylar och 98 procent av kvinnorna är ointresserade av att diskutera prylar. Killgissar hårt men med övertygelse.
Det är nog lika svårt att som kvinna kliva in i ett möte dominerat av män och ta plats som det är för en man att kliva in i ett möte dominerat av kvinnor och ta plats där.
Eftersom jag är man så uttalar jag mig om din fråga utan att veta vad jag pratar om.Åter till ämnet.
Hur kommer det sig att FS-forumet är så mansdominerat? Fotografi som helhet är ju en aktivitet/hobby/yrke som lockar både manliga och kvinnliga utövare. Varför är inte kvinnor/tjejer intresserade av att skriva här?
Det är ju du som är trådskapare, tar upp frågan och förundras över statistiken, så det är väl inte orimligt att du utvecklar varför du tycker det är ett problem?Viktigheten är upp till var och en att avgöra. Smaken är som baken. Samma fråga om viktighet skulle kunna ställas i varje forumtråd.
Det är ju du som är trådskapare, tar upp frågan och förundras över statistiken, så det är väl inte orimligt att du utvecklar varför du tycker det är ett problem.
Nu har det gått en dag. Dags att uppdatera siffrorna. Jag vill följa utvecklingen.
...Jag tror att män har en mycket större önskan om att få sina åsikter spridda, och gärna att visa att åsikterna är de rätta. Detta till skillnad från kvinnor som ofta diskuterar utan att nödvändigtvis vilja "vinna" debatten. Det gör att diskussioner domineras av män som har olika åsikter eftersom männen hela tiden försöker övertyga de andra männen om att de (de andra männen, alltså) har fel. Det tar tid för en sådan diskussion att ta slut, och långt innan dess har kvinnorna tröttnat.
Det tror jag inte. 97% av besökarna är från Sverige.
...
Sista fasen blir sedan en osorterad marknadsplats för en svåröverskådlig mängd alternativ där varje medlem lyfter fram just sin egen favorit.
Dom flesta kvinnor som ställer frågor på forumet får ju höra att dom inte är mogna för nästa tekniska steg utan skall fortsätta med vad dom har och återkomma när dom blivit bättre fotografer.
Det kanske är värt att påpeka att detta inte är något som är unikt för Fotosidan, utan är ett rätt vanligt förhållande på olika forum. Stereotypt nog så är väl förhållandet omvänt på familjeliv.se dock.Om någon kvinnlig FS-medlem läser detta, vad är din teori? Varför deltar så få tjejer i forumdiskussionerna?