Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Interpraktik i Australien/Skottland

Produkter
(logga in för att koppla)

Caroline

Ny medlem
Hej!
Jag tänker söka ett stipendium som kallas Interpraktik. Detta innebär att jag får åka utomlands och praktisera i 5 månader. Undrar om det finns någon här som känner till fotografer/tidningar i Australien eller Skottland som kanske kan tänka sig att ta emot en praktikant.
Tacksam för alla svar.

Interpraktik

Hej Caroline,
Vet bara att det kan vara rätt svårt att få tag på folk,
Även om det är schysst deal för de flesta så kan det vara svårt att få folk att nappa på erbjudandet (i alla fall när jag gjorde det). Fick ett ja ifrån en slags bröllopsfotograf utanför Dublin vilket inte alls var vad jag sökte, så därför struntade jag i det.

Jag skickade säkert i väg en 70-80 mail till allt och alla. Har tänkt kolla upp det igen tror jag, men det kan ta sin lilla tid tror jag. Kör på bara, du kanske har bättre lycka än vad jag hade!

Annars kan man ju kolla upp andra företag (inte nödvändigtvis fotografer) som kan behöva fotorelaterade jobb. Det skall jag nog göra.
Hoppas du hittar det du vill ha
/Andreas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar