Annons

Internationell Mack-garanti

Produkter
(logga in för att koppla)

donTommazo

Ny medlem
Hej!

Jag har köpt en Nikon D200 från Beautifulplanet (www.beautifulplanet.org). Deras kameror är importerade från Japan och levereras med 3 års internationell Mack-garanti.

Nu har jag haft kameran i ett par månader och CCDn eller något annat har gått sönder så att bilderna är oanvändbara.

Enligt Lasses kameraservice så fakturerar de mig, och att jag sedan ska begära pengar av Mack. När jag läser på Macks hemsida verkar det istället som att service-stället ska fakturera Mack efter att Mack godkänt reparationen. Det hela är alltså oklart.

Finns det någon här som utnyttjat Mack-garantin och vet hur det fungerar?

Vad jag fattat så skall du ta kontakt med Mac, dom talar i sin tur om för dig vad du skall lämna in kameran, dom tar väl troligen kontakt med Lasses i ditt fall och gör upp dealen med honom.

Så nu har du troligen fått problem eftersom du har lämnat in kameran utan att kontakta Mac först, men förhoppningsvis så löser det sig, skriv gärna hur det går, det är säkert många som vill veta.

/kent

Hur har det gått för dig?
Som tidigare talare sa så ska man kontakta Mack innan och dom talar om var kameran ska skickas.

Hej!

Jag hade tänkt vänta med att svara tills jag fått tillbaks kameran, och det har jag alltså inte fått än.

Jag skickade kameran till Lasses Kamera Service och fick en offert på reparationen. Det skulle kosta ca 6000 kr, för dyrt enligt Mack. Istället fick jag skicka kameran till Mack i USA, och där har kameran nu varit i flera månader. För en vecka sedan fick jag ett mail där de skrev att min kamera skulle ha skickats till deras "Shipping department" så jag hoppas få tillbaka den snart.

Min slutsats hittills: Det blir bökigare och kan ta väldigt lång tid att få kameran reparerad om man har Mack-garanti.

Jag hör av mig när jag fått kameran, så får vi se om de gjort ett gott jobb på Mack-verkstaden.

donTommazo skrev:
Hej!

Jag hade tänkt vänta med att svara tills jag fått tillbaks kameran, och det har jag alltså inte fått än.

Jag skickade kameran till Lasses Kamera Service och fick en offert på reparationen. Det skulle kosta ca 6000 kr, för dyrt enligt Mack. Istället fick jag skicka kameran till Mack i USA, och där har kameran nu varit i flera månader. För en vecka sedan fick jag ett mail där de skrev att min kamera skulle ha skickats till deras "Shipping department" så jag hoppas få tillbaka den snart.

Min slutsats hittills: Det blir bökigare och kan ta väldigt lång tid att få kameran reparerad om man har Mack-garanti.

Jag hör av mig när jag fått kameran, så får vi se om de gjort ett gott jobb på Mack-verkstaden.

Tror jag skiter i deras garanti faktiskt. Jag köpte min kamera i USA och missade att få med en internationell garanti. Tänkte jag kunde skaffa en Mack garanti och få kameran lagad här i Sverige. Men det visar sig att man måste skicka kameran till det landet man köpte den i så länge det finns garanti på den. Efter det kan man få skicka den till en lokal verkstad i det landet man bor via Mack.

Blir att skicka den till USA för min del. Problemet är när den ska tillbaka till mig. Då kan man åka på tull och moms om man "glömt" betala när den togs in.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar