Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inställningstips på A2 [A1]

Produkter
(logga in för att koppla)

anwa

Aktiv medlem
Äntligen har min minolta A2 kommit (8900:- på netonnet) Har bara fotat med min digitala poketkamera innan, så nu skulle jag behöva lite gundläggande tipps på inställningar för diverse situationer (mörker, ljus, makro, rörliga motiv, porträt osv) Självklart så ska jag läsa manuallen, för att förbättra mina kunskaper om kameran, men den är på 180 sid, så jag välkommnar gärna några tipps från er..

//anders
 
Fick du en tryckt manual eller kör Minolta fortfarande med den fullständiga manualen i pdf-format på cd-skiva?

Det var ju iofs inget svar på din fråga men jag är nyfiken på ditt svar :)

/Johan
 
Jag fick manualen som pdf, men jag skrev ut den (180 sid :) lite lättare att använda den så. Fick även en tyckt med de "viktigaste"

//anders
 
anwa skrev:
Äntligen har min minolta A2 kommit (8900:- på netonnet)
Det var billigt, grattis!

anwa skrev:
nu skulle jag behöva lite gundläggande tipps på inställningar för diverse situationer (mörker, ljus, makro, rörliga motiv, porträt osv)
Det skulle krävas allt för mycket text att ge tips på det du undrar, det jag kan säga är att det som gäller för alla någotsånär avancerade kamerar (digitala & analoga) också gäller för din A2 vid dessa fotograferingssituationer.

Gå till biblioteket & låna några böcker i grundläggande fotografi, sedan kan du läsa din manual & lära dig hur du fixar det med din kamera.

Testa att fotografera & återkom gärna om du har någon specifik fråga.

/Larsa
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.