ANNONS
Annons

inställningar vid innebandy

Produkter
(logga in för att koppla)

bellafella

Medlem
Hej ! Vilka inställningar brukar ni ha när ni fotar innebandy ?

Fotade idag och ställde slutartiden på 1/640 och bländaren 4.5 och bilden blev jätte mörk och ganska blå ? Testade att höja iso men det gick inte heller ?

Hur brukar ni göra för att få bra bilder ? :)

Att bilden blev mörk beror högst troligen på att du inte hade tillräckligt med ljus inne i hallen. Du kan alltid exprimentera när du fotar och se om du får suddiga bilder om du sänker slutartiden.

Att bilderna blev blå tror jag beror på att vitbalansen inte var som den ska. Antar att den stod på auto och då bedömer den inte alltid rätt, särskilt inte om det är "konstgjort" ljus.

Lägg gärna upp en bild så man kan se vilken slags blå och mörk det är som du pratar om.

Jag kollade på din blogg och antar att det är de bilderna du pratar om. Jag tycker inte att de ser blåa eller mörka ut. Du kanske har behandlat dem i något program efteråt?

Jag kollade på din blogg och antar att det är de bilderna du pratar om. Jag tycker inte att de ser blåa eller mörka ut. Du kanske har behandlat dem i något program efteråt?

Jag tog bort de blåa bilderna och tog med auto istället :)

Vitbalansen ändarde jag men ingen av alternativen funkade ?

Finns inte mycket mer som kan gå fel vad jag vet. Körde du helt manuellt. Alltså både slutartid och bländare? Annars rekommenderar jag att du bara ställer bländaren och slutartiden blir så liten som möjlig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar