Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Inställning av färgtemperatur 600D
- Trådstartare John Gustaf Larsson
- Start datum
cocuyo
Avslutat medlemskap
Jag antar att du fick med en bruksanvisning till din kamera? Där står det hur man ska göra för att komma åt de olika inställningarna och vilka som är tillgängliga.
Canons tresiffriga modeller brukar inte ha Kelvin-inställning, så jag gissar att den kan saknas på 600D och att webbsidans information har kopierats rätt av utan att den som gjorde det tänkte på att just den här inställningen kanske inte finns. Den finns på andra modeller. Så webbsidans information kan vara felaktig. När det inte finns någon flik märkt K i menyn för vitbalans, så saknar kameran inställning för färgtemperatur.
Canons tresiffriga modeller brukar inte ha Kelvin-inställning, så jag gissar att den kan saknas på 600D och att webbsidans information har kopierats rätt av utan att den som gjorde det tänkte på att just den här inställningen kanske inte finns. Den finns på andra modeller. Så webbsidans information kan vara felaktig. När det inte finns någon flik märkt K i menyn för vitbalans, så saknar kameran inställning för färgtemperatur.
SIRIM
Aktiv medlem
Cocoyo har rätt, har själv en 600D och det finns inte Kelvin-inställning. Däremot kan man anpassa den valda vitbalansinställningen genom att justera färgtonen (s.119 i manualen), och på det sättet ta lite mer kontroll över vitbalansen.
//Siri
John Gustaf Larsson
Medlem
Ok, Tack för alla svar!