Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Insektsidentifikation

Produkter
(logga in för att koppla)
Antalet bukfötter indikerar att det rör sig om en växtstekel av något slag. Där slutar mina kunskaper, men om du slänger upp en bild på artportalen så får du kanske bätter hjälp. Fantastisk bild förresten! =)

Mvh
/Niklas

Den här "borstmasken" lyckas jag inte hitta i fjärilsboken. Vems barn är det?

Bilagor

• 2009_23048_400px.jpg
    2009_23048_400px.jpg
    82.3 KB · Visningar: 583
Det där är det vackra "barnet" till bokspinnaren,(Calliteara pudibunda).
Mvh Roger

Tackar! Det hade nog tagit mig en bra stund att hitta på egen hand. "Bokspinnare förekommer tämligen sällsynt från Sk till Dr." står det på Naturhistoriska Riksmuseets sajt. Roligt att hitta den här! Förvisso bor vi i Skånealpernas djupa boksskogsdjungel, men ändå ;-) Jag har nog sett spinnaren också utan att veta vad det var. En av nästa års målsättningar blir att få fjärilen också på bild!

Någon som vet vad detta är för krabater, jag tror ej att det är samma sort?

/Karl

Bilagor

• spindel3.jpg
    spindel3.jpg
    20.1 KB · Visningar: 417
  • Spindel2.jpg
    Spindel2.jpg
    15.7 KB · Visningar: 356
Korsspindel och brospindel var verkligen lika varandra till utseendet. Då har jag säkert tagit miste på den någon gång.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar