Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

inomhus

Produkter
(logga in för att koppla)

nelirotger

Aktiv medlem
hur gör ni om ni skall fota inomhus och inte har en riktig blixt?
har ju såklart den inbygda, men jag kan inte fota med den, det blir dåligt, ser så konstigt ut...
jag skall nämligen fota inne i en kyrka på lördag...
/E.T

hur gör ni om ni skall fota inomhus och inte har en riktig blixt?
har ju såklart den inbygda, men jag kan inte fota med den, det blir dåligt, ser så konstigt ut...
jag skall nämligen fota inne i en kyrka på lördag...
/E.T

Då har du problem ;-) Nä skämt åsido. Då handlar det om att skruva upp ISO talet, samt om du har använda så ljusstarka objektiv som möjligt och hoppas på att det är en ljus kyrka och bra väder ute. Är det inte under den ljusa tiden är du helt körd.
Ser att du åtminstone verkar ha ett Tamron macro med ljusstyrka 2,8. Den borde du kunna använda.
Frågan är ju vad du ska fota för något också. Är det bara kyrkabns interiör kan man ju klara långa slutartider, men annars är det ju knepigare.

Som referens kan jag länka till denna bilden.

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/716085.htm?set=mp

Denna bilden ahr jag tagit på ISO 1600 och bländare 2,8.
Men då var det en hyggligt ljus kyrka...

Då har du problem ;-) Nä skämt åsido. Då handlar det om att skruva upp ISO talet, samt om du har använda så ljusstarka objektiv som möjligt och hoppas på att det är en ljus kyrka och bra väder ute. Är det inte under den ljusa tiden är du helt körd.
Ser att du åtminstone verkar ha ett Tamron macro med ljusstyrka 2,8. Den borde du kunna använda.
Frågan är ju vad du ska fota för något också. Är det bara kyrkabns interiör kan man ju klara långa slutartider, men annars är det ju knepigare.

Som referens kan jag länka till denna bilden.

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/716085.htm?set=mp

Denna bilden ahr jag tagit på ISO 1600 och bländare 2,8.
Men då var det en hyggligt ljus kyrka...

hejsan, det är ett bröllop...är nervös, första bröllopet...undrade lite om inomhus, vill ju inte få massa med rörelseoskärpa...inte så skoj

hejsan, det är ett bröllop...är nervös, första bröllopet...undrade lite om inomhus, vill ju inte få massa med rörelseoskärpa...inte så skoj

Jo det är ju knepigt att få till det inomhus. Men å andra sidan vill man också i möjligaste mån undvika blixt, så på det viset är du ju rätt på det. Men för all del, jag hade nog velat ha en blixt med utifall... Är du officiell fotograf eller bara gäst?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar