Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

inloggning, lokalt nätverk

Produkter
(logga in för att koppla)

ols

Aktiv medlem
på senare tid så har det inträffat en del skumma saker när jag försökt logga in på fotosidan pga att på arbetsplatsen redan en annan medlem varit inloggad.

då blir jag per automatik inloggad som honom, första gången vi la märke till detta var max 14 dagar sen.

vi sitter då på samma ip.nummer som visat utåt men på olika ip nummer på det lokala nätverket. så klart så är där en firewall imellan.

felet är därmed rapporterat, för det bör vara fler som får samma upplevelser.

Hej

Ang ett anant feenomen är att om man har senaste versionen av ZoneAlarm så fungerar inte menysystemet om man inte sätter utt Pivacy separat för fotosidan.

Roine

På min arbetsplats är vi fem sex stycken som frekventerar FS och jag har inte märkt detta problem. Jag trodde att inloggningen baserades på cookies och då ska det inte bli konflikter om man inte använder samma användarekonto. Delar ni dator och/eller har ni ett kontolöst nätverk?

Mats är nog problemet på spåren. Har en användare loggat in på din dator blir det samma som blir inloggad nästa gång. Cookies, ja ! Ta bort cookies:en så löser det sig nog.

nej vi delar inte datorer och vi har olika identiteter på nätverket, så det var därför jag tyckter det verkar lite märkligt, men det är ju så det är med datorer som vi alla känner till.

skumt.....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar