Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inlämnade tävlingsbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Lintott

Aktiv medlem
Nu är det jag igen! Sorry men finns det någonstans på sidan där jag kan se de bilder jag skickat in på tävlingarna? Alltså sist var det höstbilder man fick lämna in bilder till och jag kan inte ens minnas vilka jag skickade in, kan jag se dem någonstans?
Nu idag kan jag ju se de bilder jag nu skickat in men inte tidigare bilder.
Mvh

F.f. inget svar??? Och nä nu ser jag inga tävlingsbilder som jag skickat in, varför inte? I pågående tävling, menar jag.

F.f. inget svar??? Och nä nu ser jag inga tävlingsbilder som jag skickat in, varför inte? I pågående tävling, menar jag.
Inte vad jag vet! Det är en svaghet hos Fotosidan har jag alltid tyckt. Därför lägger jag till bilderna som bokmärken varje gång. Bokmärka inte sidan där du ser dina tre inskickade bidrag utan bokmärk varje bild för sig annars kommer du inte åt dem medan bedömningen pågår. :)

Ja det är lite trögt med svar här....trist.
Men förlåt jag förstår inte hur du menar att man ska "bokmärka" sin bild?
Mvh Eva

Ja det är lite trögt med svar här....trist.
Men förlåt jag förstår inte hur du menar att man ska "bokmärka" sin bild?
Mvh Eva

När man fyllt i alla inforutor och laddat upp ett foto i en tävling hamnar man på en huvudsida där man ser sina tre bidrag. Man kan då klicka på varje bild/bidrag för att se bilden och beskrivningen INNAN tävlingen är slut. När du har gjort det bokmärker du adressen i din webbläsare. Om du använder Mac är kortkommandot CMD+D, kommandotangenten och bokstaven D. Då kan du alltid hitta dina uppladdade bilder medan "juryn arbetar". Om du bokmärker huvudsidan med tumnaglarna på dina tre bilder kan du inte se dem medan tävlingen pågår och bilderna inte är publicerade.

Ok men nu blev det lite överkurs igen :) Men tack ändå.
Mvh Eva
Jag antar att du deltagit i Fotosidans tävlingar och är bekant med hur processen fungerar och hur det ser ut när man laddar upp ett bidrag och efteråt när man ser sina bidrag och kan klicka på dem. I så fall är den delen ingen överkurs. Jag antar också att du vet hur man skapar bokmärken i sin webbläsare, antingen via webbläsarens meny eller kortkommandon på tangentbordet?

I så fall klickar du på tumnageln på varje bild du laddat upp för att kunna se din förstorade bild och infon om den och när du är där lägger du dess adress i webbläsarens adressfält som bokmärke genom att använda kortkommandon eller via webbläsarens meny.

Så här ser det ju ut när man tittar på ett av dina bidrag och den webbadressen kan man bokmärka INNAN tävlingen stänger: https://www.fotosidan.se/magasin/viewpic.htm?ID=3648356

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar