Annons

Inlägg till bild i facebook

Produkter
(logga in för att koppla)

Spirit night

Avslutat medlemskap
Har inget med foto att göra mer än att det är ett foto jag gjort ett inlägg till. En arbetskamrat fick en liten för att par veckor sedan och la in en bild på sig själv och bebisen. Då skrev jag ett inlägg som jag trodde skulle uppskattas, men inte. Arbetskompisen ringde upp mig skitförbannad att jag skulle ge fan i att skriva sådant som var nervärderande på dom. Han sa en hel del till som jag inte har lust att skriva här.

Skrev så här i inlägget: "Så sött, kul att se dig med något annat än en mobil i händerna".

Det var ju inte illa menat utan bara lite påminnelse på att det finns bättre saker än mobiler. Jag hatar allt som heter mobiltelefoner och kanske inte förstår att det jag skrev till arbetskamraten är en grov trakasseri eller så är det inte det, vad vet jag, jag funderar hit och dit och försöker förstå hans vrede, men jag kan bara inte.

Så nu börjar jag ilskna till, fan ska han förstöra hela min helg, med att jag går och funderar på detta, om jag gjort ett grovt fel eller inte. Frugan säger att jag ska glömma alltihop, men det kan jag inte.

Har inget med foto att göra mer än att det är ett foto jag gjort ett inlägg till. En arbetskamrat fick en liten för att par veckor sedan och la in en bild på sig själv och bebisen. Då skrev jag ett inlägg som jag trodde skulle uppskattas, men inte. Arbetskompisen ringde upp mig skitförbannad att jag skulle ge fan i att skriva sådant som var nervärderande på dom. Han sa en hel del till som jag inte har lust att skriva här.

Skrev så här i inlägget: "Så sött, kul att se dig med något annat än en mobil i händerna".

Det var ju inte illa menat utan bara lite påminnelse på att det finns bättre saker än mobiler. Jag hatar allt som heter mobiltelefoner och kanske inte förstår att det jag skrev till arbetskamraten är en grov trakasseri eller så är det inte det, vad vet jag, jag funderar hit och dit och försöker förstå hans vrede, men jag kan bara inte.

Så nu börjar jag ilskna till, fan ska han förstöra hela min helg, med att jag går och funderar på detta, om jag gjort ett grovt fel eller inte. Frugan säger att jag ska glömma alltihop, men det kan jag inte.

Hej !

Illa, Illa.

Som jag ser det, två infallsvinklar:

- Du har sedan länge trackaserat arbetskamraten för hans telefonberoende,
mer än som han uppskattade som "kul", nu blev det för mycket.
>> Be om ursäkt och ändra dej.

- Han är av någon anledning känslig.
>> Strunta i det, försök att på något sätt använda situationen till att
en bra relation.
Problemet är antagligen hans.

------------

Varje problem rymmer en lösning.

---------------

Sen, det kanske inte alltid är lämpligt att kommentera personer
man inte har nån bra relation med.

//MW

OK, nej jag har aldrig nämnt hans telefonberoende tidigare, så detta blev en överraskning kan man säga.

Ska försöka att inte tänka på denna händelse mer, men att använda detta till att förbättra relationen, känns i nuläget en bit bort:).

Han känner säkert till vad du tycker om mobiler.

Det där blir då solklart en starkt negativ kommentar.

Ta bort kommentaren och be om ursäkt och glöm saken. Världen är större än så.

"Det var en dum och obetänksam kommentar. Ber om ursäkt. Bilden är mycket fin!".

Det går att uppfatta det du skrev som sarkastiskt och nedvärderande.

Prova att säga meningen högt med ett arrogant, sarkastiskt tonfall.

Nu är det ju hans problem egentligen att han hör orden med det tonfallet i sitt huvud när han läser det men det leder ju till ett missförstånd.

Det enda du kan göra är att förklara hur du tänkte när du skrev det så att han förstår det.

Nu är det ju hans problem egentligen att han hör orden med det tonfallet i sitt huvud när han läser det men det leder ju till ett missförstånd.

Det enda du kan göra är att förklara hur du tänkte när du skrev det så att han förstår det.

Eftersom tanken bakom innehöll en pekpinne skulle inte jag förklara. Vad har bilden med mobiler att göra??? Det är bättre med en förutsättningslös ursäkt.

Jag försökte förklara för honom att det inte var en sarkastiskt eller nedvärderande anledning till att jag skrev som jag gjorde. Utan jag menade att det var en stor positiv händelse att få en liten, men det tar han inte, han har bestämt sig för att det är en ond handling mot honom jag gjort.

Jag har bett om ursäkt, men nu börjar faktiskt jag ångra den handlingen, för så tjurig han är fortfarande.

Jag försökte förklara för honom att det inte var en sarkastiskt eller nedvärderande anledning till att jag skrev som jag gjorde. Utan jag menade att det var en stor positiv händelse att få en liten, men det tar han inte, han har bestämt sig för att det är en ond handling mot honom jag gjort.

Jag har bett om ursäkt, men nu börjar faktiskt jag ångra den handlingen, för så tjurig han är fortfarande.

Nu blir jag lite kritisk här, din kommentar var ingen vidare. Du ska inte förklara eller försvara den, be bara om ursäkt, gör en pudel. Eller var ovän med personen för lång tid framöver. Glöm inte att det är många som läser FB.

Arbetskollegan är säkert medveten om att han använder mobilen väldigt mkt och har kanske dåligt samvete för det, eller gör det för att det är annat han inte orkar ta tag i i sitt liv. Så det är säkert en känslig punkt.

Sedan förväntade han sig nog bara positiva kommentarer på bilden, så blev nog ännu mer känsligt när han fick en kommentar som han uppfattade kränkande!

Omöjligt att förmedla tonläge i det skriftliga språket, så undvik sarkasm och ironi i fortsättningen! ;)

Han visar stolt upp sin (förmodligen) allra största skatt och händelse i sitt liv och du kritiserar hans mobilanvändande. Så hade jag tolkat det. Klart som fasen han blir stött och irriterad, det hade jag också blivit.
Be om ursäkt och gratulera till en underbar händelse istället, kritisera hans mobilanvändande kan du göra öga mot öga.

Som jag ser det verkar det inte vara någon toppen kommentar, så långt är jag med. men jag tänker inte ta mer skit ifrån honom i denna fråga. Kompiskänslan har fått sig en törn, för jag tycker ändå att kommentaren inte var så blodig som han framställer den. Utan jag blir putt på hans sätt att framföra sin kritik, nu tänker jag inte skriva/gilla mer på hans facebooksida, utan jag tänker anpassa mig till mitt nya synsätt på den här arbetskamraten, tyvärr. Vi lägger ner denna tråd, jag tror inte vi kommer längre.

Han visar stolt upp sin (förmodligen) allra största skatt och händelse i sitt liv och du kritiserar hans mobilanvändande. Så hade jag tolkat det. Klart som fasen han blir stött och irriterad, det hade jag också blivit.
Be om ursäkt och gratulera till en underbar händelse istället, kritisera hans mobilanvändande kan du göra öga mot öga.

Det här var en bra sammanfattning.

Nu är det ingen kritik utan vad jag tycker i mitt inlägg som jag ser det, utan att så här är det. Alla har mobil idag och denna kille är inget undantag utan spelar på mobilen på våra lediga stunder på arbetet. Så jag menade att en liten kommer vara mycket bättre/roligare sysselsättning på fritiden eftersom man inte hinner med andra aktivitet lika mycket längre, om detta nu är kritik, jag menade vad jag skrev, kritiken kommer ifrån honom själv i så fall.

Var väl en ganska rättfram och verklighetsreflekterande kommentar och uppenbarligen träffade den...

MEN att lägga in den på en bild på en nyfödd familjeskatt, förmodligen största ögonblicket i livet, var väldigt fel plats och fel tid.

Jag hade vart tacksam om någon sagt till mig något sånt för man kanske inte tänker på det själv.

Var väl en ganska rättfram och verklighetsreflekterande kommentar och uppenbarligen träffade den...

MEN att lägga in den på en bild på en nyfödd familjeskatt, förmodligen största ögonblicket i livet, var väldigt fel plats och fel tid.

Jag hade vart tacksam om någon sagt till mig något sånt för man kanske inte tänker på det själv.

Precis så känner jag med nu, eftersom jag sedan la till "Passa på att fota mycket för man glömmer fort", passar nog in på mig själv jag har nog glömt hur det kändes att få en liten. Något lär man sig hela tiden.

Och vad ska han fota med? :)

Nog för att vi är på "denhärhemsidan" men om inte jag misstar mig så sågade/sprängde/mördade du just spåret som detta forumtrådståget åker på ;)

EDIT: Jag är dum i huvudet efter en kväll/natt/morgon ute med kameran och förstod nog inte på att du syftade på mobilkameran :p (bankar huvudet i väggen)

Nog för att vi är på "denhärhemsidan" men om inte jag misstar mig så sågade/sprängde/mördade du just spåret som detta forumtrådståget åker på ;)

EDIT: Jag är dum i huvudet efter en kväll/natt/morgon ute med kameran och förstod nog inte på att du syftade på mobilkameran :p (bankar huvudet i väggen)

+1 Du fick mig att le lite extra.

Be om ursäkt, eller inte?

Som jag ser det verkar det inte vara någon toppen kommentar, så långt är jag med. men jag tänker inte ta mer skit ifrån honom i denna fråga. Kompiskänslan har fått sig en törn, för jag tycker ändå att kommentaren inte var så blodig som han framställer den. Utan jag blir putt på hans sätt att framföra sin kritik, nu tänker jag inte skriva/gilla mer på hans facebooksida, utan jag tänker anpassa mig till mitt nya synsätt på den här arbetskamraten, tyvärr. Vi lägger ner denna tråd, jag tror inte vi kommer längre.

Du skriver att du bett om ursäkt, men när jag läser dina efterföljande kommentarer så verkar du inte mena något med din ursäkt!

Om du verkligen ber om ursäkt, så ska du väl inte därefter försvara ditt inlägg?!
För då tar du ju tillbaks din ursäkt!

Jag skulle be om ursäkt, om jag verkligen menar det. Annars inte.
Hans reaktion på din ursäkt ska väl inte påverka ursäkten?

Om du är ångerfull, be om ursäkt på riktigt och fråga honom hur du kan återfå hans vänskap.
Återigen, bara om du verkligen menar det!

Om du, som du skriver, tycker att han ska acceptera din kommentar så ska du väl inte be om ursäkt utan inse att du och han tänker olika och därmed inte har förutsättning för äkta vänskap.
Vi kan inte bli vän med alla, men vi bör respektera andra.

Äkta vän

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar