Justus
Avslutat medlemskap
Har varit iväg och klämt på den kameran jag så länge tänkt köpa ett par gånger nu, och den satt riktigt fint i handen! Har alltså bestämt mig för att köpa en eos 300v.
Hade tänkt göra de flesta inköpen från cyberphoto (billigast i Sverige?).
Canon EOS 300V + EF 28-90/4-5,6 II DC - 3218 kr
Har sedan kollat på några objektiv som jag eventuellt kommer köpa (i vilken ordning???)
Canon EF 50/1,8 II - 1249 kr
Soligor 100/3.5 AF - 1576 kr (rea)
Soligor 70-210/2,8-4,0 AF - 2176 kr (rea)
Vilken av dessa tre bör jag köpa först? Kan säga direkt att jag lever på 950:- / månad och inte har råd till mer än ett eller två ínom en snar framtid..
Hur reflekterar ni kring mitt kommande köp (ordning, ändringar osv)? Alla synpunkter välkomnas.
Har tänkt lite på möjligheten att beställa från exempelvis bhphotovideo.com, men har inte helt klart för mig hur mkt billigare detta skulle bli. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig att räkna ut hur mkt det skulle kosta för kamera-kitet + de 3 objektiven?
Dags att sova nu, hoppas på många svar imorron.
Hade tänkt göra de flesta inköpen från cyberphoto (billigast i Sverige?).
Canon EOS 300V + EF 28-90/4-5,6 II DC - 3218 kr
Har sedan kollat på några objektiv som jag eventuellt kommer köpa (i vilken ordning???)
Canon EF 50/1,8 II - 1249 kr
Soligor 100/3.5 AF - 1576 kr (rea)
Soligor 70-210/2,8-4,0 AF - 2176 kr (rea)
Vilken av dessa tre bör jag köpa först? Kan säga direkt att jag lever på 950:- / månad och inte har råd till mer än ett eller två ínom en snar framtid..
Hur reflekterar ni kring mitt kommande köp (ordning, ändringar osv)? Alla synpunkter välkomnas.
Har tänkt lite på möjligheten att beställa från exempelvis bhphotovideo.com, men har inte helt klart för mig hur mkt billigare detta skulle bli. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig att räkna ut hur mkt det skulle kosta för kamera-kitet + de 3 objektiven?
Dags att sova nu, hoppas på många svar imorron.