Annons

Inköps hjälp budget 15 000 kr - AKUT

Produkter
(logga in för att koppla)
Ursäkta om jag gjorde nåt fel med mitt inlägg,är inte så aktiv här men såg att nån ville ha hjälp med exakt det som jag själv pysslar med och ville ge lite tankar och ideer.. men guida ni vidare så tackar jag för mig..

Inte så illa ta inte åt dig så. Ville bara påpeka regeln då erbjudandet var lite off topic och länkade till egen annons. Värt att överväga erbjudandet men kanske hade varit on topic om hon exakt uttryckt önskemål om att köpa en Sony APS-C tydligt.

Måste tipsa om Sony A6000 som jag fotat agility med innan min 7Dmk2 som inhandlades igår

Intressant att du säljer den (förstår att du vill göra PR om den därför, och därmed faller dina argument i trovärdighet), men mer talande om att du just säljer - för att byta till DSLR istället.

Nej, A6000 har ingen grymt snabbt autofokus för rörliga motiv - precis som min Fuji XE-1 också suger på det (bägge är dock utmärkta kameror för många andra typer av fotografering och sammanhang).

Hade det stått "A9" (och du inte säljer av nämnda produkt som du hypar) så hade det framstått som lite trovärdigare för mig personligen.

Den kameran med kitoptik + 55-210 begär jag 5500kr för viket jag tycker är otroligt mkt för pengarna.

Förutom att det är mot regler att annonsera i forum, så är det dessutom varken någon bra optik (stinker IMO), och alldeles på tok för dyrt om du frågar mig.

Kameran är extremt gammal med tanke på att det är en spegellös (går fort med utveckling av spegellösa modeller, som väldigt snabbt tappar stort i värde), men fortfarande helt OK för viss fotografering (dock inte den som efterfrågas i denna tråden), men absolut inte till de skampriserna.

Beg 7D mark i + beg ef 70-200mm f4 utan is = 6-8 tusen kronor borde duga bra till både jyckarna och porträtten. Särskilt som du förmodligen inte ska sälja bilderna (i så fall borde du veta vad du behöver för prylar).

Beg 7D mark ii + ef 70-200mm f2.8 is mark I eller utan is = 15-16 tusen och då har du proffsgrejer dock är prylarna tunga så du vill nog ha ett stativ eller monopod (billig) också.

Mvh

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar