Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inköp av sigma 24-70/2,8EX DF?

Produkter
(logga in för att koppla)

axel_knutsson

Aktiv medlem
Hej!
Ska ut på en resa några månader till sydamerika. Självklart ska delar av kamerautrustningen få följa med.
Jag hade tänkt släpa med ett canon 70-300 IS USM ett canon 35mm, tamron 90mm. Men jag tänkte att man kanske skulle inhandla ett sigma 24-70/2,8 Ex DF istället för att ta med de två senare nämda objektiven.
Vad tror ni? klarar jag mig på 35mm, 90mm och 70-300mm? eller ska jag inhandla ett sigmaobjektiv och ersätta35mm och 90mm?
tack för svar!
/Axel

Köpt det!!!!!! annars missar du något

Jag har det sigmat du nämner. det är underbart köp det det blir en hlet ny liten värld. Och ska du ut och resa så måste du ha någe på 20 ståket det är bara ett måste.... så spring iväg och köp det nu lille vän :) kostar 6000 kr på expert fråga först somliga affärer kan vara dyrare än andra.

Ha det bra

Sigma är bäst

Ett 24-70 tar lika mycket plats som och väger mer än dina tre andra objektiv tillsammans, så är minskat bagage du är ute efter så går du bet ;)

Värt att notera om Sigma 24-70 är att den tar filter på 82 mm vilket är ruskigt dyrt. Men det får man nog ta med det omfånget. Jag har inget själv, men jag kände lite på det när jag valde mellan det och ett 28-70. Det är ruskigt gediget med bra känsla i alla ringar. Men tungt och stort som sagt. Men prisvärt också som sagt. Och nog behöver du väl en vidare vinkel än 35 mm om du skall ge dig ut på en säkert väldigt intressant resa. 35 mm tycker jag personligen är på gränsen till normalobjektiv, det är svårt att åstadkomma dynamiska förgrund-bakgrund-kompositioner med ett sånt. Men det är ju en fråga om stil som allt annat till syvende och sist.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar