Hej Bibi!
Jag förstår inte riktigt varför du klagar. Efter att ha tittat i dina album så tycker jag att du fått mer synpunkter på dina bilder än de flesta(?)
andra. Men det kanske var ett tag sedan den senaste kommentaren? Ett problem är helt klart det stora bildflödet till sidan. Jag surfar på Fotosidan flera timmar varje dag, men har ännu inte hunnit titta på en bråkdel av bilderna.
Jag tycker personligen att bildflödet kan begränsas ytterligare. Även om man "skummar" igenom en del av bilderna så tycker jag att man bör ta sig tid att fördjupa sig i de flesta(som man tycker ser intressanta ut iaf).
Apropå kommentaren att många inte är tillräckligt självkritiska: Det är lätt att stirra sig blind på sina egna bilder och svårt att avgöra vad som är en bra/lyckad bild. Då är synpunkter på dessa ovärderliga, särskilt för en nybörjare som mig!
Varför krångla till systemet med en massa nya regler? Det tror inte jag kommer förbättra sidan.
Som den ser ut idag är den lättöverskådlig och lättnavigerad. En av de bästa sidor jag sett på nätet, och jag surfar mycket!
Skilja på amatör-och-yrkesfotografer? Vem avgör vem som är vad? Dessutom så har jag sett många bilder från amatörfotografer som jag tycker är betydligt bättre än bilder av yrkesfotografer.
Att som nybörjare/amatör få kommentarer från duktiga/erfarna fotografer är mycket lärorikt och inspirirande! Risken är kanske att de uteblir om man skiljer dem åt?
Jag tycker att både Helena och Gunte har bra synpunkter i sin ordväxling. Visst är det kul att se en bild som får en att höja ögonbrynen lite, men man har väl ändå en viss typ av favoritbilder som "ger" något, även om de inte är så kreativa och nyskapande? När jag tittar på t ex Christer Gustavssons "Macrobilder" blir jag glad. Jag gillar verkligen sådana bilder. Dessutom så har väl de flesta bilder redan tagits av någon? Ska endast nyskapande bilder läggas in så kommer det nog inte bli något problem med bildflödet iaf!
Mvh Pär Larsson