Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ingen cd skiva till canon 600d?

Produkter
(logga in för att koppla)

rahl

Aktiv medlem
hej! jag undrar hur det är möjligt att det kom inte nån skiva till 600d med nåt program för att konvertera mov format. windows movie maker vill inte öppna den formaten :(

Ett annat alternativ är ju att installera programmen som följer med kameran. Det är ju bara att hämta hem update-paketen från Canons hemsida. Sen måste man lägga till några rader i registret, men det hittar du på nätet om du googlar lite.

Ett annat alternativ är ju att installera programmen som följer med kameran. Det är ju bara att hämta hem update-paketen från Canons hemsida. Sen måste man lägga till några rader i registret, men det hittar du på nätet om du googlar lite.

Var hämtar man det? jag hittade inget om just nåt program :)

Jag vill inte ha Quicktime, gillar den inte alls

Men nu är det ju så att de flesta videofiler från t.ex. DSLR är h264 i en MOV-behållare. Dvs. det krävs Quicktime för att spela upp dem. Många (nästan alla?) redigeringsprogram och konverteringsprogram är även de beroende av just Quicktime för att kunna spela eller konvertera.

Så, du får nog ta och bita lite i sura äpplet och installera Quicktime, om du vill kunna använda dina videofiler på ett enkelt sätt.

Men nu är det ju så att de flesta videofiler från t.ex. DSLR är h264 i en MOV-behållare. Dvs. det krävs Quicktime för att spela upp dem. Många (nästan alla?) redigeringsprogram och konverteringsprogram är även de beroende av just Quicktime för att kunna spela eller konvertera.

Så, du får nog ta och bita lite i sura äpplet och installera Quicktime, om du vill kunna använda dina videofiler på ett enkelt sätt.

det gick bra med Pazera utan quick time :)

windows 7

movie maker 2.6

Jag använder Windows 7 och Windows Live Movie Maker och jag kan öppna mina vidoefiler från Canon 5D mk3. Jag tror inte jag har installerat något speciellt på datorn - förutom att ladda ner just Live Movie Maker från Windows Essentials.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar