Grönbeck
Aktiv medlem
Någon som varit i Alanya (eller nära) och som vet bra ställen att besöka både för fotografering och annat? Vet att det finns en fin gammal fästning med en ascool lång mur precis vid stranden, men det är ungefär allt jag vet.
Antika lämningar i närheten? Vackra klippformationer och fin natur? Hur ställer sig lokalbefolkningen till att bli fotograferade? Exempelvis på basarerna osv, riskerar jag att få en rak höger om jag höjer kameran mot försäljarna?
Alanya är ju en ganska stor stad med väldigt mycket party (med tillhörande alkohol och droger) osv, hur är risken att bli av med kamerautrustningen när kvällen faller på? Behöver jag hålla stenhårt i den?
Någon som känner till priser på att hyra bil och tanka densamma?
Allt sånt där som man vill veta i förväg, tacksam för alla möjliga tips!
/Bengt som åker till Alanya med sambon den 27:e augusti
Ps! Såg någonstans att Segerdagen infaller den 30:e augusti i Turkiet, firas det stort ute på gatorna? Bör man uppsöka lokalkvarteren för att få uppleva lite genuint turkiskt firande den dagen?
Antika lämningar i närheten? Vackra klippformationer och fin natur? Hur ställer sig lokalbefolkningen till att bli fotograferade? Exempelvis på basarerna osv, riskerar jag att få en rak höger om jag höjer kameran mot försäljarna?
Alanya är ju en ganska stor stad med väldigt mycket party (med tillhörande alkohol och droger) osv, hur är risken att bli av med kamerautrustningen när kvällen faller på? Behöver jag hålla stenhårt i den?
Någon som känner till priser på att hyra bil och tanka densamma?
Allt sånt där som man vill veta i förväg, tacksam för alla möjliga tips!
/Bengt som åker till Alanya med sambon den 27:e augusti
Ps! Såg någonstans att Segerdagen infaller den 30:e augusti i Turkiet, firas det stort ute på gatorna? Bör man uppsöka lokalkvarteren för att få uppleva lite genuint turkiskt firande den dagen?