Annons

Inför jobbintervju

Produkter
(logga in för att koppla)

THill

Aktiv medlem
Hej.

Jag ska på ett jobbsamtal som Freelance fotograf på torsdag. Mitt första av denna sort.
Det är till en leverntör av fotobilder till bla mäklare...dvs bostadsfotografering.
Då jag inte har en susning om hur det kommer att gå till (vilket ni inte heller har såklart) så skulle jag bara höra om där var någon som hade tips på vad man i alla fall bör tänka på och vara förberedd på.

Håll tummarna för mig. :eek:)
Tack.

Anar Husfoto? :) Var bara dig själv, tänker du för mycket på det blir du bara nervös, det är vad jag lärt mig (håller på iaf) :)

Hej.

Jag ska på ett jobbsamtal som Freelance fotograf på torsdag. Mitt första av denna sort.
Det är till en leverntör av fotobilder till bla mäklare...dvs bostadsfotografering.
Då jag inte har en susning om hur det kommer att gå till (vilket ni inte heller har såklart) så skulle jag bara höra om där var någon som hade tips på vad man i alla fall bör tänka på och vara förberedd på.

Håll tummarna för mig. :eek:)
Tack.

Hej !

Givetvis det vanliga............

- Var klädd som du brukar och trivs med, men lite bättre.

- Kom i tid och var trevlig mot alla, ha med dej det som efterfågas, antagligen bilder, frågas det inte efter betyg så lämna dem hemma.

- Var beredd att lämna referenser, men inte innan de efterfågas, glöm inte att meddela dem,
i regel kan du alltid lämna dessa senare.

- Det finns frågor som alltid ska komma och det är
Vad är du bra på ?
Vilka är dina starka sidor ?
Vad har du gjort som varit bra ?

och givetvis
Vad 'är du inte bra på ?
Vilka är dina svaga sidor ?
vilket var ditt "bästa" misstag ?

ex på det senare kan ju vara sånt man är medveten om , och har ändrat sej,
typ: Alla skällde på mej för att jag inte tömde papperskogern, men detta vet jag ju, så det anstränger jag mej med.

Är ni flera på samma int (gruppinterview) så tänk på att ni kanske blir kollergor senare.

//MW

Anar Husfoto? :) Var bara dig själv, tänker du för mycket på det blir du bara nervös, det är vad jag lärt mig (håller på iaf) :)

Hej. Nej...jag bor i Danmark.

Men tack för tips. Jag tänkte mer hus de kan "grilla en" med tekniska frågor...som då är mina svaga sidor.

Må gott.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar