Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Indexnummer LR mobile

Produkter
(logga in för att koppla)

gunnargren

Aktiv medlem
Hej,
är det någon som vet om det går att visa indexnummer i LR mobile? Har nu en lösning som jag byggt själv där jag visa ut indexnummer i ett galleri så att kunderna kan gå in och välja vilka bilder de vill ha. Men det hade varit smidigt att bara kunna synka en samling med LR mobile och sen publicera en länk till kunden, men jag har som sagt inte hittat hur man kan visa nummer på bilderna.

Skulle det ens funka? Indexnummer går väl alltid från 1 och uppåt. Om man då sorterar om på ett annat sätt, eller lägger till en bild mitt i, så ändras ju indexeringen.

Skulle det ens funka? Indexnummer går väl alltid från 1 och uppåt. Om man då sorterar om på ett annat sätt, eller lägger till en bild mitt i, så ändras ju indexeringen.

Självklart fungerar det, jag använder det som sagt nu. Fast då exporterar jag bilderna till .jpg och laddar upp dom till mitt galleri. Bilderna får då ett nummer från 1 till så många bilder galleriet innehåller. Om jag skulle göra det från LR så skulle jag inte gå in och ändra något i min collection efter jag elakt ut länken. Men jag kanske missförstår dig?

Allra smidigaste hade varit om kunden kunde gå in och gilla bilder, eller kommentera via en länk som man delar ut. Vet att det finns andra lösningar där det går, men hade varit smidigt direkt från LR.

Ursäkta om det blev rörigt, skrivet från mobilen.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto