Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Imse vimse spindel......

Produkter
(logga in för att koppla)
Gud, gud låt mig slippa vara så nyfiken. Spindlar är ett "O"djur som jag helst inte befinner mig i närheten av. Dock vet jag att vi (människor i allmänhet) sväljer en spindel om året.

Den där gröna spindeln är en utomjordisk :) och den kommer hemsöka mig i mina drömar inatt. TACK för det :(

och slutligen öööööhhhh wwwwwääää det kliar på hella min kropp!!!

Åh vilken vacker gullegris

Den här gröna skönheten är en Micrommata virescens, en hona. Är inte riktigt säker på vad den heter på svenska. Har sett namn som grönspindel och smaragdspindel.
Den tillhör familjen jättekrabbspindlar, Sparassidae, och blir ganska stor.

Zoné skrev:
Gud, gud låt mig slippa vara så nyfiken. Spindlar är ett "O"djur som jag helst inte befinner mig i närheten av. Dock vet jag att vi (människor i allmänhet) sväljer en spindel om året.

Den där gröna spindeln är en utomjordisk :) och den kommer hemsöka mig i mina drömar inatt. TACK för det :(

och slutligen öööööhhhh wwwwwääää det kliar på hella min kropp!!!

Förrästen så ser jag att du kommer från Bjärred. Där har jag bott hela min barndom. Det finns många grönspindlar där tror jag ;-))

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar