Annons

Importera bild bearbetad i Catpure One till iPhoto

Produkter
(logga in för att koppla)

erihir

Avslutat medlemskap
Jag är nybörjare och har en idé om att jag först skall behandla mina bilder i Capture One och sedan importera dem som raw i iPhoto och därifrån exportera dem som jpg till den mapp jag använder att lägga bilder till websidor i. När de importeras i iPhoto ser det emellertid ut som att min "behandling" gått helt förlorad (även beskärning) och bilderna är dessutom inte lika skarpa som i Capture One (vilket kanske är normalt när man skiftar från raw till jpg). Jag hittar ingen lättillgänglig information hos Capture One eller iPhotos användarfora, så om någon här har ett tips vore jag tacksam. Mvh, Erik

Vill ju tro att du har möjlighet att ifrån Capture One exportera dina bilder i jpeg-format för web och annat.
Så min fråga till dig är varför du ska gå igenom iPhoto?
iPhoto är ju inte på något sätt lika kompetent som Capture One så varför krångla till det...

Vill ju tro att du har möjlighet att ifrån Capture One exportera dina bilder i jpeg-format för web och annat.
Så min fråga till dig är varför du ska gå igenom iPhoto?
iPhoto är ju inte på något sätt lika kompetent som Capture One så varför krångla till det...

Erik (CaptureOne) har utomordentliga möjligheter att framkalla bilderna till JPG. Använder själv CO-4 till D300 och D-LUX 4 med utmärkta bilder i JPG. Själv tycker jag att CO-4 är den bästa RAW-framkallaren. Sedan är det en annan sak om jag måste manipulera bilden, exv ta bort skräp på CCDn, då använder jag GIMP.

Capture One 4.8.1

Har prövat på många "framkallare" och återkommer alltid till Capture One, i dagsläget CO 4.8.1. Vet inte om det beror på min konservativa inställning eller om det är så enkelt att mitt arbetssätt stämmer överens med Capture One.

Det blir helt enkelt bra på ett enkelt sätt.

Tack för tipsen, jag skippar iPhoto och jpeg-exporten från Capture One är fullt tillräcklig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar