Annons

iMac startar inte..

Produkter
(logga in för att koppla)

T.A

Aktiv medlem
med en extern hårddisk inpluggad.

jag har 2 externa den ena, en lacie 1tb har egen ström leverans den andra en 320gb samsung som tar strömmen via datorn. Lacien har jag som backup och samsungen är förnärvarande LRcat och bilder.
De har varit formaterade i NTSF och fungerat klanderfritt med win 7.. Jag köpte ny dator för nån dag sedan, en iMac 27" och formaterade om diskarna i exFAT som va de enda valen jag hittade i win7. Sen har jag kopierat över alla LR pryklar o bilder o kört backup utan problem. Men det går inte att starta burken då diskarna är i pluggade. Den stannar på gråvita skärmen. Drar jag ur kontakterna eller stänger av Lacien så tar det en skund eller två så kommer äpplet och snurraren igång och datorn startar????????

Ska jag försöka formatera diskarna igen till macens exdended?

Ja jag har googlat och letat svar i 2 dagar nu.
 
med en extern hårddisk inpluggad.

jag har 2 externa den ena, en lacie 1tb har egen ström leverans den andra en 320gb samsung som tar strömmen via datorn. Lacien har jag som backup och samsungen är förnärvarande LRcat och bilder.
De har varit formaterade i NTSF och fungerat klanderfritt med win 7.. Jag köpte ny dator för nån dag sedan, en iMac 27" och formaterade om diskarna i exFAT som va de enda valen jag hittade i win7. Sen har jag kopierat över alla LR pryklar o bilder o kört backup utan problem. Men det går inte att starta burken då diskarna är i pluggade. Den stannar på gråvita skärmen. Drar jag ur kontakterna eller stänger av Lacien så tar det en skund eller två så kommer äpplet och snurraren igång och datorn startar????????

Ska jag försöka formatera diskarna igen till macens exdended?

Ja jag har googlat och letat svar i 2 dagar nu.

Om du har ett MBR på dina exFAT-volymer, så gissar jag att din mac tror att det är ett installationsmedium.

Ja, kör du primärt OS X så bör du välja HFS+ på dina volymer.
 
Det va busenkelt, bara att formatera i mac extended och GUID.
Nu är jag nöjd o glad igen.
Tack för hjälpen!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.