ANNONS
Annons

Extern hårddisk sönder?

Produkter
(logga in för att koppla)
Klickande ljud i HDn är aldrig bra. Lider med dig verkligen! :(

Jag var faktiskt idag nere på banken för första gången och lade 32 DV band i en bankbox. Jag har spenderat hela veckan att kopiera dessa till hårddisk och sen använt Nero för att skriva 2 band (2h) till en DVDR-skiva (omkodning av 24GB RAW DV till 4.7GB MPEG-2), dvs. 16 skivor. Då har jag all film hemma tillgänglig för att snabbt kunna tittas på (det har alltid känts krångligt att koppla in kameran och spola på DV-band), samtidigt som jag har dom tryggt förvarad på annan plats. Eftersom hårddisk är billigt så har jag DVD-filerna liggandes på HD'n också om en DVD-skiva skulle paja. 90GB stör mig inte och i värsta fall kan jag ju ta bort det också.

Hänglsen, livrem och stayups alltså.

Digitalkorten ligger numera på 2xHD hemma och på en HD på jobbet.

Lycka till. Hoppas det löser sig. Min externa Lacie pajjade i kontrollern, men det var ju enklare. Bara att skruva upp lådan, plocka ur HD'n och in i stationära datorn så fungerade den igen. Det fungerar nog inte på din. :/

// Lars

Kolla med det här

Det finns ett program som räddade mig i liknande situation det heter STELLA någonting och fungerade kanonbra räddade 95% av mina filer.
/Bosse

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar