Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ikelite till Pentax

Produkter
(logga in för att koppla)

anersimyra

Aktiv medlem
Ikelite har nu äntligen tillverkat ett hus till Pentax K7/5. Det är ju nu ett rätt "klantigt" hus. Någon som känner till en "bättre" tillverkare ?.
Mvh Anders.

Hej Anders, på vilket sätt är Ikelite husen klantiga? Är grymt nöjd med mitt till Nikon D7000. Visst, det är gjort av Polykarbonat men känns inte ömtåligt för det. Lite tungt och inte så kompakt som Aluminiumhusen. De kontroller jag oftast använder är lätta att nå och känns inte flimsiga. Inga problem med knappar som fastnar, massor av portar att välja på.

Läste på ordentligt innan köp, finns många olika till D7000. Fastnade framförallt för priset på hela riggen, betydligt billigare än Aluhusen och att man slipper låta Kamerablixten sköta externblixten. Optisk kabel betyder iofs en mindre källa till oro för läckage men med Ike DS-160 elektroniskt kopplad kan jag i princip skjuta 2-3 bilder sek vid makro. Möjligt man klarar det på andra hus också men med kamerablixten slående i huset så immar det, trots fuktätare, iaf i mitt lilla Canon S95 hus. S-TTL är gôtt förstås, funkar bra på makro iaf och på Ike huset kan man även ställa blixten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar