Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Idiotiskt i Acutol?
- Trådstartare lotelo
- Start datum
lotelo
Aktiv medlem
J. Patric skrev:
Jag tror att lågkänsliga filmer rekommenderas eftersom kornet blir mer märkbart med skärpeframkallare som Acutol och Rodinal.
Det tror jag också. Fast kornet är ju ofta vackert
Nåväl, jag blandade Rodinal istället (1+25 och beräknar 12,5 minuter.) Dags att sätta i gång.
/Lotta
lukin
Aktiv medlem
Lite sent men...
...I den här tråden finns en bild tagen med Agfa APX 400 pressad till 800 och framkallad i Acutol. Mycket korn som ni ser....
...I den här tråden finns en bild tagen med Agfa APX 400 pressad till 800 och framkallad i Acutol. Mycket korn som ni ser....
lotelo
Aktiv medlem
Den hade jag ju sett, men vart hittade du tider eller hur beräknade du tiden? Jag körde med Rodinal, ångrade mig och spädde 1+50 i alla fall. Fick nog ett riktigt lyckat resultat på båda rullarna, en Tri-x och en Agfa APX400 pressad till 800 på lite kortare tid. En jä**a huvudvärk fick jag på köpet;( (Nackdelen med Rodinal kanske?)
/Lotta
/Lotta
lukin
Aktiv medlem
Ska jag vara ärlig så höftade jag ganska friskt. Var lite panik när jag skulle framkalla den där filmen, så jag fick ta vad som fanns till hands, vilket råkade vara Acutol, som dessutom inte var helt fräsch. Om jag inte minns helt fel multiplicerade jag tiden för normalframkallning med 1.5. Tiden för normalframkallning hittade jag som vanligt i The Massive Dev Chart.