** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Idéer till bildserie inom formgivning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan-A

Aktiv medlem
Ska försöka förklara mig kort. Jag behöver 3 st bilder som symboliserar olika saker till en serie, det finns inga krav förutom att man lätt ska se vad bilden föreställer även om den är liten, typ 200*133 pixlar. Macrobilder är min personliga favorit till detta ändamål men har ni bättre idéer så säg till!

Jag har idétorka och skulle vara jättetacksam för alla idéer, bra som dåliga.

Bild 1: Helhet
Bilden ska symbolisera Helhet eller ännu bättre en Helhetslösning, genren är formgivning så alla verktyg inom området är extra plus
- Här har jag inga som helst idéer, svårt!

Bild 2: Låga kostnader
- Funderar på guldtior, har en bild jag gillar kan nog ta fler liknande med en eller flera guldtior, tycker det symboliserar "lite" pengar vad tror ni?

Bild 3: Kunskaper
Bilden ska symbolisera kunskaper, gärna inom formgivning, extra plus åter igen.
- Har lite tankar på bok, penna papper, men ingen som är riktigt klockren.

Tack för att ni orkat läsa hela mitt inlägg, och tack på förhand om ni skulle ha några idéer att dela med er av.

Mvh
Johan Andersson

Har inga direkta bildidéer, men jag kan komma med lite associationer i alla fall:

1. Paket, kompett, fylld, packad. samlad

2. Mycket, generös

3. Utbildning, erfarenhet, up to date

Jag har en idé men den kanske inte är så lätt att göra om du ska plåta själv...(Långt till Tibet)
Men om du söker på bildbyråerna så kanske du kan hitta bilder...
Annars kanske kan få nya idéer av den här iden.

Bild 1: En buddistmunk som mediterar i ett tempel.
Bild 2: En Buddistmunk som äter soppa ur en enkel skål, sitter direkt på golvet.
Bild 3: En buddistmunk som skriver kaligrafi.

Meditation = Hel i själen
Soppa utan bord och stol = billigt
Heliga skrifter = kunskap

Kanske får du några nya idéer av detta :)

tack så mycket för era idéer, ska spåna vidare lite så får vi se vad det blir, någon mer som har något? :)

tänkte på det som du skrev på sista punkten (bok, penna, papper), men att det skulle passa som serie:
Helhet: Bok (hela boken)
låg kostnad: Penna (en gammal avskavd blyertspenna som tillhört en fattig student)
Kunskap: papper med text (svår latin kanske)

Då hör serien ihop tycker jag!
Men det kanske inte var så det var tänkt???!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar