Annons

I vilket program gör ni Er hemsida i?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har helt slutat med att knacka HTML, alldeles för jobbigt, tar för mycket tid, och ett hellsicke att underhålla i längden.

Följaktligen har jag gått över till att använda CMS, vilka jag kan uppdatera oavsett var jag är och oavsett vilken dator jag använder.
Finns bara FF eller IE tillgängligt, så är det busenkelt.

Driver följande sidor:
www.ebaman.com hobbysida, med diverse service och bruxanvisningar, fritt att tanka ned (och tanka upp).

www.tlec.se mitt företag

Du, har du något virus på dina sidor? När jag surfade in på din sida hade du en redirect igång som ville installera något skit på min dator, irriterande!
 
1. PHP Coder Pro

2. Skriver ingen ren html i princip, skriver bara php.

3. Highlightar php-koden på ett bra sätt, så jag kan se om (när...) jag missat något i syntaxen.

För er som inte använder databaser/script kan jag verkligen rekommendera detta. En ny värld, man skriver en funktion en gång, sedan uppdaterar man innehåll, behöver inte sitta och trixa och fixa så mkt. Har gjort det både till sidan jag jobbar mest med, min innebandyklubb www.ibkfinn.com och till min lilla fågelsida www.ibkfinn.com/birds (som ännu inte begåvats med egen domän).
 
Jag går mot strömmen :)

1. Frontpage

2. Började med det en gång i tiden.

3. Tillräckligt bra för mina behov. Till skillnad från många gurus :) så bryr jag mig mindre om att inte ha full koll så länge som sidorna ser snygga ut och fungerar för mina besökare. Om FP har laggt till en lite kodsnutt eller något annat som varken jag som amatörkodsnickare eller mina besökare märker av så bryr jag ming inte
 
Jag rekommenderar att du testar ett modernt verktyg. Under frontpage- och dreamviewertiden så hade jag precis samma inställning som dig. Men det har hänt en del under de senaste 6 åren. Visual studio skriver ingen kod alls om du inte använder drag-n-drop funktionerna. Det du däremot får är att den felmarkerar kod som den tror är fel, markerar om du glömt stänga någon tagg så du enkelt ser det och den färgar olika typer av taggar. Dessutom så har du intellisens som ger dig en lista på olika css-attribut etc när du kodar. Mycket smidigt och du har full kontroll över koden hela tiden!

Håller fullständigt med, och numera finns det gratis varianter av Visual Studio - Visual Studio Express...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.