Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
I nr ordning med LR
- Trådstartare Mcnab
- Start datum
AFJ
Aktiv medlem
Jag har 2 kameror med tiden exakt samma på dessa 2.
I LR så sorterar jag efter insamlingstid och trodde då att oberoende kamera så borde bilderna komma tidsordning, men icke.
Vad har jag glömt?
Kamerorna är en D3s o D4
Har du valt
Sort: Capture TIme
?
AFJ
Aktiv medlem
Ja det är väl insamlingstid på Svenska?
Ja, det verkar ju vara rätt.
Märkligt.
En fundering, en del kameror har möjlighet att ange sommar/vintertid i kameran. Kanske skulle detta kunna förvirra Lightroom?
Jag köpte nyligen en Nokia Lumia och där är det så att bilder som har tidsstämpel efter 23:00 sorteras på nästföljande dag av Lightroom!
Bandit Art Design
Aktiv medlem
Kan det inte vara så att annan metadata från kameran ställer till det på det sättet? Kameran har ju ett ID nummer som även finns inlagt i metadatan, jag tänkte om LR läser av från vilken kamera bilderna kommer och därför hamnar de inte i ordning..
reboot81
Aktiv medlem
Ett skäl till att formatera om bildfilen vid import till "filnamn - datum - tid".
Själv har jag "filnamn - kamera - datum - tid".
Filnamnet först för att... ja vet inte varför. Men kamera för att snabbt kunna se vilken enhet bilder är ifrån och sedan tid & datum för att skapa en garantera unik fil.
Själv har jag "filnamn - kamera - datum - tid".
Filnamnet först för att... ja vet inte varför. Men kamera för att snabbt kunna se vilken enhet bilder är ifrån och sedan tid & datum för att skapa en garantera unik fil.