Annons

Hyra studio

Produkter
(logga in för att koppla)
I sommar kanske jag ska köra igång ett eget företag i Lidköping. Där människor kan komma och bli fotograferade och sedan köpa korten.

Jag undrar om man kan hyra en komplett fotostudio någonstans? Jag ska ha den på samma ställe hela sommaren men jag vill inte åka till en lokal där den står uppställd, utan jag sak skaffa en egen lokal som jag ska sätta upp den i.

Så om det finns någon som vet någon om just dethär skulle jag uppskatta det otroligt!

Kram Felicia

För att förtydloga, du vill alltså hyra en studioutrustning över sommaren för att ställa i din egen lokal?

Har svårt att tro att det på något sätt skulle vara mer ekonomiskt än att köpa egen utrustning, de priser jag sett ligger från 500:-/dygn för ett kit med två blixtar du kan säkert få ett bättre pris när det handlar om så pass lång tid men jag tror mer på att köpa utrustningen och ev sälja till hösten om du inte vill binda upp kapital i den.

Det blir nog billigast att köpa utrustningen (t o m på kredit) och sedan betala "hyra" till dig själv så är de snart betalda. Fortsätter du sen betala "hyra" till dig själv så har du snart råd att komplettera utrustningen och byta ut den när det blir dags. Lycka till!

Visst, finns billiga paket man kan sätta ihop. Från ca 5000:- kan man få både 2 studioblixtar,stativ, softboxar, ( 2499:- ) IR-sändare ( 329:- ), pappersbakgrund 2,70x11 meter ( 899:- ) samt stativ och upphängning för den ( 1395:). Kanske komplettera med en blixt till för bakgrunden.

Det blir nog billigast att köpa utrustningen (t o m på kredit) och sedan betala "hyra" till dig själv så är de snart betalda. Fortsätter du sen betala "hyra" till dig själv så har du snart råd att komplettera utrustningen och byta ut den när det blir dags. Lycka till!

Okej, jag förstår precis som du menar! tack, det ska jag tänka på!

Visst, finns billiga paket man kan sätta ihop. Från ca 5000:- kan man få både 2 studioblixtar,stativ, softboxar, ( 2499:- ) IR-sändare ( 329:- ), pappersbakgrund 2,70x11 meter ( 899:- ) samt stativ och upphängning för den ( 1395:). Kanske komplettera med en blixt till för bakgrunden.

Shit vad bra! Du vet inte en sidan man kan kolla det på?! Tack, för svaret också.

Värt att tänka på om du väljer att handla via Ebay.
om produkterna skickas från ett land utanför EU kan det komma både tull och moms om man har otur, men generellt så slinker det mesta igenom, då säljaren oftast skickas produkterna som "gåva"

Många säljare på Ebay står registrerade i England men skickar produkterna från kina.

Men om produkten skickas från ett EU land kan det varken tillkomma moms eller tull.

Kan starkt rekommendera kaffebrus, snabba leveranser och trevliga att ha o göra med samt givetvis även bra priset.
Kolla även in Photax.se de har visico blixtar, mycket hög kvalité till ganska lågt pris.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar