Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hyra en digitalvideokamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

amyla

Avslutat medlemskap
Jag håller på med ett reportage som medför att jag måste hitta en digitalvideokamera med usb-port. Jag har kollat med flera företag (t.ex. Kameradoktorn) som dessvärre bara hyr ut till företagskunder. Finns det någon som vet ett företag i Stockholm som hyr ut digitalvideokameror till privatpersoner för en vecka? Tacksam för alla svar!

Mvh/Amyla
 
Hyrmarknaden verkar vara dålig konkurrens på när det är nästan lika dyrt hyra en videokamera som att hyra en betydligt dyrare bil..
 
smakar det så kostar det! :)
Kolla med Ljud och bildmedia (www.ljud-bildmedia.se)
jag har hört att de hyrt ut till privat personer. Inget de kanske gör för gämnan men de är väldigt trevliga o snälla att ha göra med, de har dessutom stort utbud av kameror och tillbehör.
 
Visst är USB-porten rätt snabb. Men den räcker inte till på långa vägar om man vill överföra video till en dator. Kvalitén blir extremt lidande.

Överför video från en kamera, gör man via ett s.k capture-kort.
 
allt handlar ju om vilket format man vill filma i. Om du vill köra på det mer konsumentvänliga och billiga så är det ju DV som gäller och då måste du köra det genom firewire, om du har tänkt att filma i tex beta så måste du ha hårdvara men då räknar jag med att du vet vad du gör, annars är det helt onödigt.

Du behöver alltså inget capture kort om du kör med DV kameran som bandare.

Kanske dags att fråga vad du vill uppnå för tekniska kvalitéer och hur mycket du kan tänka dig spendera?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.