ANNONS
Annons

Hyra canon 5D Mark II lördag 28/11 i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

Tweedy

Aktiv medlem
Hejsan!
jag är intresserad av at hyra någons canon 5D mark II lördag den 28:e jag ska köpa den men behöver prova den, gärna med 24-70 optik till.

Hör av er om ni har lust och med pris
[email protected]

Detär heldag bröllopsfoto så det blir bäst att lämna den på söndagen.

Hejsan!
jag är intresserad av at hyra någons canon 5D mark II lördag den 28:e jag ska köpa den men behöver prova den, gärna med 24-70 optik till.

Hör av er om ni har lust och med pris
[email protected]

Detär heldag bröllopsfoto så det blir bäst att lämna den på söndagen.

Ett tips är att du kan hyra via YFO.
5D MkII + 24-70mm kostar enligt deras prislista 1400 kr för en dag.

http://pdf.yfo.se/Hyrprislista.pdf

Mvh
Fabian

Ett tips är att du kan hyra via YFO.
5D MkII + 24-70mm kostar enligt deras prislista 1400 kr för en dag.
http://pdf.yfo.se/Hyrprislista.pdf
Mvh
Fabian
1400kr x1,5 eftersom det blev helgtaxa. Alltså 2100:-. Ganska saftigt för en dag måste jag säga. Men vet inte om jag skulle lämna bort min 5DMII plus 24-70 för mindre än 1000:- personligen. Det är väl dilemmat, att även om inget händer med grejerna så vet man aldrig vad som råkar hända som man inte ser utanpå...

1400kr x1,5 eftersom det blev helgtaxa. Alltså 2100:-. Ganska saftigt för en dag måste jag säga. Men vet inte om jag skulle lämna bort min 5DMII plus 24-70 för mindre än 1000:- personligen. Det är väl dilemmat, att även om inget händer med grejerna så vet man aldrig vad som råkar hända som man inte ser utanpå...

Missade att kolla så noga i prislistan. :)

jag skulle aldrig lämna bort min för ens tvåtusen till en främmande människa som skall göra ett proffsjobb, haha.

Och jag håller med er båda. Skulle heller inte vilja låna ut min kamera. Skulle nått hända med den så blir det bara ett himla bök med försäkringsärenden osv..

Mvh
Fabian

Om man tänker köpa den, men vill prova först så borde det inte vara några problem att lämna kanske 20.000:- i deposition? Bara en tanke om nån tänkte hyra ut sin kamera.

om det är en hel dags bröllop så är det väl bara att hyra en på yfo tex. Men jag skulle själv aldrig ta med en ny kamera på ett bröllopsjobb för då är risken stor att du missar många bilder om du inte är van och kan kameran.
Hur du ingen annan kamera att plåta med?
Att låna en kamera till ett skarpt jobb är inget jag skulle göra.

Det kan ju vara så att man gör jobbet med sin vanliga utrustning men passar på att ta lite bilder med den nya kameran parallellt, så kan man jämföra lite efteråt (?)

Det måste väl vara det bästa tänkbara att fota precis det som det man sedan ska använda kameran till?

Att lära sig hantera en ny kamera på ett jobb är däremot kanske inte det bästa.

Givetvis skulle jag inte vilja hyra en kamera jag inte kan använda =)
canon Eos system är inte så svårt att lära sig om man använt det en lång tid + att jag har använt en 5D mark II en gång av en kompis som tyvärr ska använda den på lördag därav min förfrågan.

Anledningen är att jag har en 30D och det är heldags foto i denna mörka månad och jag behöver använda höga ISO därför behöver jag den.

Det löser nog sig

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.