Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hvl-f58am

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har jag skummat lte i manualen till 58:an å den är skriven av en pedagog - not.
Det finns Ctrl 1 och Ctrl 2 och enligt manualen så finns det inget alternativ för en 56:a, skumt. Men den ska väl för f-n kunna styra en 56:a. Jag förmodar att du kollat att de är på samma kanal, men jag läste att man måste ställa ratio off någonstans. Prova det först. Ska ögna vidare i den där helvetes manualen ;0)
 
Enligt manualen ska det vara Ctrl 2 som ska användas.
Ctrl 1 verkar bara funka till 58:an och 42:an [se sid 59]
 
Som jag fösrtår det så ska 58:an funka som Controler på a700 också vilket kommer att underlätta eftersom jag ännu inte köpt en a900 ;0)
 
Jag fattar inte heller hur de tänkt, men någon smart förklaring finns kanske, bara det att de inte vill berätta utan låta konsumenter med "gamla" blixtar bli frustrerade en längre stund.
 
Jag tror jag kom på varför. det är bara 42:an och 58:an som har RMT function i blixten. Ska läsa lite mer om RMT...
 
Menmen ett stort tack ska du ha Ove, nu ska jag bara se om jag får rätt på det här med ratio (eller det gick kanske inte med den?) så får vi se om den stannar kvar i familjen eller om den åker ut!!!
Fast tantan har en A350,,,hmmmm kanske ska lägga över den på henne å köpa 2st 42:eek:r istället! Ha de gött Ove så hörs vi senare kanske..
Mvh Christer
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.