Makten
Aktiv medlem
Om jag laddar upp en bild med höjden 1100 pixlar i min blogg så kan jag omöjligen få webläsaren att visa denna storlek sen. Den krymps automagiskt, även i förstorat läge, på ett sätt som gör den oskarp och eländig. Jag vill att mina bloggläsare ska kunna se bilden i sin originalstorlek om de väljer det, även om de inte har gigantisk skärm (för jag gissar att krympningen baseras på skärmens antal pixlar, eller snarare webläsarens storlek). Annars blir det väldigt svårt att visa tekniska kvaliteter, vilket en del av mitt bloggande går ut på.
Ett alternativ är att kunna högerklicka på bilden och öppna den i en ny flik, men det går inte heller. Så hur löser vi detta? Foton borde liksom vara det viktigaste på en fotosida;-)
Edit: Om förstoringsläget skulle täcka även navigationsfälten i webläsaren så skulle man åtminstone vid normala skärmupplösningar kunna se hela bilden. Så fungerar många andra fotosidor.
Ett alternativ är att kunna högerklicka på bilden och öppna den i en ny flik, men det går inte heller. Så hur löser vi detta? Foton borde liksom vara det viktigaste på en fotosida;-)
Edit: Om förstoringsläget skulle täcka även navigationsfälten i webläsaren så skulle man åtminstone vid normala skärmupplösningar kunna se hela bilden. Så fungerar många andra fotosidor.