** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur viktig är utbildningen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Många assistenter är ju assistenter på sin fritid, följer med där det passar både fotograf/assistent. Detta brukar vara mer lämpligt än att vara betald assistent, för båda parter.

MVH Niclas,

Jimpawa skrev:
Men vad jag har märkt med praktik är att det är grymt svårt att få om man inte går någon fotografisk utbildning, är det lättare att gå genom AF? Jag är i första hand inte ute efter att tjäna storkovan i annat än erfarenhet och kunnskap.

Det är lättare såtillvida att du kan få AF att stå för kostnaderna eller en del av dem iaf. Då blir arbetsgivarna lite gladare och det blir lättare för dig att få en praktikplats. När du sedan har haft din praktikplats är det lättare att diskutera eventuella frilansuppdrag.

Angående tidningen så håller jag det för mig själv av olika orsaker som jag inte vill gå in på i ett forum.

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar