ANNONS
Annons

Hur vika ihop en reflexskärm?

Produkter
(logga in för att koppla)
Satte nytt personligt rekord idag.. Jag vek ihop min box på under 30 sekunder och den gick ner i väskan som den skulle. Det har aldrig hänt förut och kommer troligtvis aldrig hända igen :)

Min bakgrund är dock forfarande inte ordentligt hopvikt, den vill bara inte som jag vill..

/Peter

Hjälp!!
Behöver hjälp med att vika ihop en bakgrund till en åtta hur gör jag???
MVH SGÖ

För rektangulära reflexskärmar.

1: Stå på metalllisten i en av kortsidorna (med tåspetsarna räcker gott och väl.

2: Tryck ner med vänsterhanden och för ut från kroppen med högerhanden...

Voila :9

Testade detta på min nya bakgrund 1,5x1,8 efter en pinsam rad misslyckade försök och det funkade direkt. Lysande beskrivning. Tack ska du ha!

Jag brukar langa över skärmen till modellen jag just fotat och be vederbörande stoppa ner den i den lilla påsen... alltid lika skoj.

Jag lär ju alltså få dubbelt upp med problem :)))

Köpte ett 60x60 cm ljustält från kaffebrus, öppnar spännt paketet och finner ett liten, liten svart väska...... öppnar försiktigt och tänker att jag måste hålla koll på hur det är ihopvikt...
"Flapp" "Flopp" så gick det med försiktig.. :))) Detta tält kommer nog aldrig ner i sin väska nå mer.

Sen beställde jag en stor reflexskrärm dessutom så det betyder 2 saker som aldrig kommer hem till sina förpackningar.

/Jonas

:)) troligen liknade jag köpte från ScandinavienPhoto, jag gav upp. det var också något 60x60x60 som skulle ner i något minimal väska. Någon som vet hur man gör? Min blev så "liten" som att den i alla fall blev platt, men saknar de sista knycken

Köpte ett 60x60 cm ljustält från kaffebrus, öppnar spännt paketet och finner ett liten, liten svart väska...... öppnar försiktigt och tänker att jag måste hålla koll på hur det är ihopvikt...
"Flapp" "Flopp" så gick det med försiktig.. :))) Detta tält kommer nog aldrig ner i sin väska nå mer.

Kul tråd som jag inte uppmärksammat tidigare. Själv köpte jag för ganska länge sen en 60×60 softbox för vanlig kamerablixt från Kaffebrus och känner exakt igen mig i ovanstående. Jag hade då ingen aning om hur en softbox var konstruerad och undrade vad det låg för nåt i den lilla påsen som kom i paketet. Jag öppnade dragkedjan på påsen och upp poppade softboxen som ett jättepopcorn. Efter endast någon enstaka timme hade jag dock lyckats få i den i påsen igen - jag som trodde att det här med att lyckas få till själva bilderna var den svåra delen av fotograferande. Men det är ju lite som att cykla - när man väl kommit på knepet med "det omöjliga" så går det av bara farten, själv lärde jag mig på youtube.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar