Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur upplever ni Dell och Eizo i garantiärenden/återlämnanden (bildskärmar)?

Produkter
(logga in för att koppla)

ekonomisk

Medlem
Hej!

Efter att ha letat ett tag nu efter bra bildskärmar för bildredigering under 6000kr har jag hittat följande tre kandidater:
  1. Dell Ultrasharp 2209WA 2444kr (22", e-ips, 1680x1050, vga anslutning)
  2. Eizo Flexscan S2232WSE 4509kr (22", s-pva, 1680x1050, vga anslutning)
  3. Dell Ultrasharp U2410 5035kr (24", ips, 1920x1200, vga anslutning)

Vilken hade ni valt?
Håller fortfarande på mycket med text/layout men vill kunna pilla med bilder också. Kommer använda VGA anslutning från bärbar dator.

  • Någon som har skärmarna ovan och testat dem?
  • Har någon handlat på Dustin Home och haft problem med bildskärmar - hur är dem gällande återlämning och garanti? Hur är Dell och Eizo gällande återlämning och garanti på skärmar?

Känner att man får ärligare svar från kunder som haft problem så därför frågar jag här...
 
Dustin hanterar i princip inte återlämnanden eller garantiärenden.
Du får själv skicka prylen till märkets serviceverkstad för åtgärd.
Dustin är bra för allt utom reklammationer av felaktiga prylar. Gråa hår-varning!

Jag har Eizo både hemma och på jobbet och de har inte krånglat. Minns inte om det är olika garanti på olika Eizo-skärmar, men min hemma har 5 års garanti varav de första 3 åren hämtar de skärmen hemma.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.