Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur ta betalt för detta?

Produkter
(logga in för att koppla)

lotelo

Aktiv medlem
Ett företag eller snarare ett sjukhus i Danmark vill köpa de här 4 bilderna som är inramade 50*70. Hur tar jag betalt? De ska ju bara hänga på en vägg fast det är ju inte är en privatperson som ska ha dem alltså? Frågan är inte vilket pris utan hur jag gör med moms och så. Kan jag sälja som "konstverk" på samma sätt som jag skulle gjort till privatperson? De har inte fått något pris än eftersom jag gärna vill veta detta först.
Lotta

Jag tycker absolut du ska betalt som konst till företag.. Det är ju det som de är.

Man kan äga att det är som till en utställning.. En permanent sådan i 50x70 ligger på runt 2000:- + moms. Men det är ex kopiekostnad och montering.

Är det färdiga tavlor med ram och hela tjofräset skulle det nog ett bra pris vara 10000:- för serien?

Det underlättar ju lite, eftersom det blir billigare i danska kronor ;).

Hursomhelst.. Detta är enl. BLF's prislista.. Skulle man räkna med ramning och kopiekostnad skulle jag tro att det faktiska priset skulle hamna runt 15000:- med moms.. så 10000:- är väl inte helt tokigt.. Sjukhus brukar ha gott om pengar ;)

Men huvudsaken är ju att du tycker du fått ut något av det.. Du ska ju åtminstone ha betalt för material och tid..

Jeppe skrev:
Det underlättar ju lite, eftersom det blir billigare i danska kronor ;).

Men billigare? Enligt dagens kurs blir det 12178 i SEK. Jag hänger inte riktigt med tror jag, menade du 10000 i danska eller svenska kronor? Motsvarar BLFs riktpriser även de danska riktpriserna tro?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar