Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur tålig..
- Trådstartare dahlgren
- Start datum
downtown
Aktiv medlem
Jag vet inte hur bra just den modellen tål regn, men jag har precis kommit till jobbet efter en timmes cykelfärd ute i regnet med min Lowepro Micro trekker 200. När jag sedan öppnade väskan (som var dyblöt utanpå) fanns där inte ett spår av fukt inuti! Så vi får väl hoppas att den modellen Du pratar om är lika tålig.
peter_wahlström
Aktiv medlem
Jag har ingen ryggsäck själv, men jag har förstått det som att "classic" inte har något direkt regnskydd, men den klarar säkert mindre väta under en kort tid (som de flesta ryggsäckar?!)
Däremot den som heter "AW" vilket står för All-Weather ska stå emot väta mycket bättre... Den kostar ju lite mer, så nån skillnad måste det ju vara... =o)
Jag skulle faktiskt satsa på AW-versionen om jag visste att jag skulle ha med mig kameran ut i skog o mark. Den kostar 990:- på cyberphoto.
mvh //Peter
Däremot den som heter "AW" vilket står för All-Weather ska stå emot väta mycket bättre... Den kostar ju lite mer, så nån skillnad måste det ju vara... =o)
Jag skulle faktiskt satsa på AW-versionen om jag visste att jag skulle ha med mig kameran ut i skog o mark. Den kostar 990:- på cyberphoto.
mvh //Peter
milansfoto
Aktiv medlem
Använder en Lowepro MT classic, tycker att den funkar rätt bra i regn, så länge det inte är totalt ösregn. Har inte haft några problem än så länge! Sitter dock och kollar på en AW-väska, vore skönt att ha den "säkerheten" med allvädersöverdraget!
Highweiss
Aktiv medlem
AW-modellerna har ett regnskydd som man kan dra ut. Om det finns fler skillnader mellan AW och icke-AW vet jag inte, har har aldrig pillat på en icke-AW modell, bara på min LowePro Nova 5 AW.
Regnkåpan är rätt så klumpig att använda. För folk som rör sig i skog och mark är den säkert bra - men i stan har jag märkt att jag oftast väljer att slinka in i nån portgång eller butik istället för att krångla ut kåpan...
Regnkåpan är rätt så klumpig att använda. För folk som rör sig i skog och mark är den säkert bra - men i stan har jag märkt att jag oftast väljer att slinka in i nån portgång eller butik istället för att krångla ut kåpan...