Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur ställa in D200 för SB 800-blixt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Oxjonte

Medlem
Jag känner mig rätt korkad, men jag försöker ställa in min D200 så att den löser ut min SB800 trådlöst. Vad jag förstår så ska jag använda den inbyggda blixten på D200:an för att utlösa SB800, men hur jag än ställer in på D200:ans meny så får jag det inte att funka. Var i D200-menyn ställer jag in detta, och behöver jag göra nån inställning på SB800:an? Vill inte göra några avancerade saker, utan bara hanhålla blixten så jag får ett sidoljus på moteivet; det ska väl gå? Frustrerande, jag trodde detta skulle vara enkelt...
 
Tack

Har nu testat, och det funkar! Fattade inte att jag var tvungen att hålla in SEL-knappen på blixten i 4 sek för att nå menyn i blixten. Sen löste sig ju allt mer eller mindre av sig självt. Super!

J.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.