Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur snabbt minnes-kort till A500? Sandisk Ultra eller Extreme III 20MB/ eller 30 MB/s

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har för min del stoppat in ett Sandisk SDHC i det ena kortfacket och ett MicroStick PRO Duo 4 GB i det andra u nub A550, båda 30 MB/sek. Båda funkar perfekt.

Just nu säljer Cyberphoto SanDisk Extreme III, 4 GB, 30MB/s, class 10, till ett bra pris - "Kampanj! Extreme III för endast 229kr!"

Det finns som sagt långsammare och billigare kort. Det bör inte bli någon skillnad i seriebildstagningshastigen så längre bufferten inte är full, men så fort detta händer, så tar det förstås betydligt längre tid innan full hastighet kan återupptas igen.


PS Tycker att 4 GB är precis lagom minnesstorlek till denna kamera, varken för stort eller för litet.
.
 
Senast ändrad:
Tack för ditt svar Gunnar! Jag valde att via Cyberphoto köpa ett SanDisk Extreme III, 4 GB, 30MB/s kort. Det blir säkert bra.
 
Det gör det säkert!

I mitt inlägg ovanför ditt, råkar jag ha skrivit:
"i det andra u nub A550"

Skulle förstås ha varit:
"i det andra {kortfacket} i min A550"
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.