Annons

Hur skulle ni vilja framhäva denna bild?

Produkter
(logga in för att koppla)

eV1Te

Aktiv medlem
Bilden här nedanför är ett panorama på ca 100 Mpixel men min dator klarade inte av att sammanställa hela denna bild så det fick bli en bild på ca 45 Mpixel istället.

Nu till saken, hur skulle ni vilja framhäva objektet i bilden och vilken typ av stämning tycker ni att den frambringar?

Ge gärna några tips på hur ni skulle vilja redigera denna bild.

Här är en länk till bilden hela bilden, (dock så ligger den på min dator, så när den är avstängd så kommer man inte åt den men någon kanske är vänlig och speglar den): ftp://foto:[email protected]/panorama.jpg

Högerklicka på länken och välj spara som.

Här är en liten bild av den stora på 12 MB
 

Bilagor

  • panorama_400x.jpg
    panorama_400x.jpg
    55 KB · Visningar: 1,132
Jag ändrade så att om ni loggar in på ftp://ev1te.myftp.org med användarnamn foto och lösen foto så har ni tillgång till att ladda upp eventuella filer och även göra mappar.
Eftersom alla inte har tillgång till att lägga upp så stora bilder på forumet.
 
Snygg bild Richard! Det enda problemet med den, som jag ser det, är att bakgrunden inte är särskilt spännande och att den drar fokus från motorcykeln. Jag gjorde en liten Photoshopvariant med mer utslagen bakgrund och varmare färger. Den är tänkt som en skiss och ser kass ut i detaljer, så jag har inte gjort någon stor version.
 

Bilagor

  • panorama.jpg
    panorama.jpg
    52.7 KB · Visningar: 1,075
Den blev riktigt snygg, det jobbiga är att göra lagret där man maskerat hojen... det är ett väldans pill o maska en så stor hoj i den upplösningen.

Hur framhävde du varmare färger föresten?

Jag testade med att minska färgmättnaden i bakrunden och på så sätt få ett liknande intryck. Man kanske kan blanda metoderna...
 
Petigt värre. :)
AlbaNova universitetscentrum för Fysik, Astronomi och Bioteknik (även kallat "Fysikcentrum") då?
 
Haha jo det är helt korrekt. Det måste vara en av de finaste byggnaderna i stockholm som jag vet om i alla fall. Den kanske gör sig bra på kort nattetid också. Framförallt med en stjärnklar himmel.
 
Är inte van att redigera hojbilder så tog bara bort ett par störande moment och stärkte färgerna.
 

Bilagor

  • panorama_small.jpg
    panorama_small.jpg
    49.2 KB · Visningar: 949
Haha, Lasse, du har alltid lika roliga och knasiga digitala "förbättringar"! =)

Den som Jannike gjorde blev mkt bättre. Med lite mer oskarp bakgrund och lite varmare färger, simulera solnedgång, så blir den nog så bra som man kan göra den! Mkt jobb på 45Mpix dock! =)
 
Haha, jo den var ju bra... visst kan det vara snyggt med mera fart i en bild =P

Jag har klonat bort alla störande föremål nu... men jag skippar nog att göra bakrunden oskarp eftersom det är så jobbigt.
 
Love..

Jag tycker Loves bild ger känslan av att det är en modell-mc, typ 1:24, vilket originalet inte gör. Fast varför vet jag inte.. jag tittar på bilder på modellbilar ibland, kanske nån skada som kommit utav det..
 
Re: Love..

Andreas_H skrev:
Jag tycker Loves bild ger känslan av att det är en modell-mc, typ 1:24, vilket originalet inte gör. Fast varför vet jag inte.. jag tittar på bilder på modellbilar ibland, kanske nån skada som kommit utav det..

Mmh, det är nog skärpedjupet som gör det... ser ut som en macrobild ungefär. Svårt att få den effekten på riktigt, får fota med ett långt ljusstarkt tele kanske.

Nu när jag funderar på miljöer skulle jag gärna se hojen på en flygraka i solnedgång, det vore läckert... vill gärna se en renare bakgrund.
 
Jag håller helt och hållet med dig anågende en flygraka, jag har dock inte haft kameran med mig då jag varit inne på diverse flygfält och lekt av mig. =D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.