Anna Hurtig
Avslutat medlemskap
Enligt vad jag sett ska det gå att skapa en lagermask i elements, men det funkar inte när jag försöker Jag blir tokig vet någon hur man gör?
/Anna
/Anna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I Elements är det bara justeringslager som har en lagermask. I vissa fall kan man kringgå problemet genom att skapa ett justeringslager (exempelvis för nivåer) men strunta i justeringen och bara klicka ok för att få ett lager som automatiskt har en mask. Därefter kan man jobba med det lagret och utnyttja masken.
http://help.adobe.com/en_US/Photosh...WS58b67d046ae8e03ce5cd941041cdbb073-7fdc.html
Enligt denna länk till adobes hjälpsida ska det gå att göra lagermasken men när jag klickar upp ett nytt fyllnadslager lägger det sig ovanför det andra lagret inte länkas ihop, varför?
/Anna
... installationen av lagermask till elements ... funkar inte.
Enligt vad jag sett ska det gå att skapa en lagermask i elements, men det funkar inte när jag försöker Jag blir tokig vet någon hur man gör?
/Anna
I stora photoshop finns det en knapp som ser ut som en liten cirkel inuti en rektangel som jag tycker får precis samma effekt. Nytt lager, gör de ändringar man vill, tryck på knappen och maska fram de ytor man ville ha.