Annons

Hur ser det ut hos er?

Produkter
(logga in för att koppla)

jdandanell

Aktiv medlem
Jag som är utflyttad från skånska västkusten tänker ofta tillbaka på hur bra bilder jag skulle kunna ta om jag bodde kvar. Här i Fristad/Borås verkar det knappt finnas några bra fotoidéer som inte Jan Töve redan har tänkt på och med all granskog runt omkring så blir det knappast några upphetsande landskapsbilder.

Staden är inte direkt kändistät och det finns få gamla fina kvarter. Sporten är hyfsat bra och djurparken kan ge lite trevliga uppslag men inget som sticker ut.

Hur är det med er andra?
Har ni Niagarafallen utanför husknuten eller tvingas ni resa en bit för att få bra bilder?
 
Dalarna

Här i Dalarna saknar vi inte motiv!!! Underbar natur och intressanta platser. Den sista veckan har rimfrosten vuxit sig tjockare och tjockare för var dag och solen har strålat från en blå himmel. Bara kylan har begränsat fotograferandet. Det blir kallt om fingrarna:-(

Vänlig hälsning
Annika
 
Gud va härligt det låter Annika

Vi har haft mulet och 1-2 plusgrader nu ett bra tag och det tycks aldrig bli ljust på dagarna.
 
Man blir hemmablind efter ett tag, den saken är säker...
Kolla på nätet och i fototidningar efter nya infallsvinklar, nya perspektiv och fotografera i nya inovativa vinklar.
Prova att använd bara en brännvidd vid nästa fototillfälle.
 
Det är ju nästan fusk Isak, du bor ju i Norrköping som är en otroligt vacker stad. Det måste ju finnas hur mycket möjligheter som helst att hitta sköna bilder t.ex. i gamla stan

Men visst, man blir väl lite hemmablind.
 
jdandanell skrev:
Det är ju nästan fusk Isak, du bor ju i Norrköping som är en otroligt vacker stad. Det måste ju finnas hur mycket möjligheter som helst att hitta sköna bilder t.ex. i gamla stan

Men visst, man blir väl lite hemmablind.

mm, det är just här med det här motivet som mitt fotointresse började och det ligger dessutom nästan bokstavligt talat runt hörnet. ;)
 
Fotade åt ett åkeri idag hemmavid. Fick lite hjälp av en fin solnedgång på nåra av bilderna : ) Kallt som f-n men ganska trevligt ändå.
 

Bilagor

  • röngård-01_n400.jpg
    röngård-01_n400.jpg
    36.4 KB · Visningar: 389
Hemmablind

Visst blir man hemmablind, men, samma motiv ser ju annorlunda ut olika tider på dygnet, olika årstider, i olika väder....o.s.v.

Det här motivet passerar jag dagligen, ibland flera gånger om dagen och det ser aldrig likadant ut.
 

Bilagor

  • varje dag.jpg
    varje dag.jpg
    78.1 KB · Visningar: 365
får gå i ca 5 min, sen är där en mölla, där är i stort sätt alltid hägrar, brun kärrhök, andra rovfåglar, och ibland sett rådjur och räv. rätt hyffsat för att ligga så nära ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.